PracaGrupypl.praca.dyskusjeDostalam prace! - Pytanie o pensje podstawową › Re: Dostalam prace! - Pytanie o pensje podstawową
    From: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dostalam prace! - Pytanie o pensje podstawową
    Date: Thu, 19 May 2005 14:39:14 +0200

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    news:1f22b$428c7db2$539058d3$423@news.chello.pl...
    > W koncu! Po 5 miesiącach udało się! :D Tyle Was tutaj nudziłam, tyle razy
    > "płakałam" w klawiature, az sie udało :)
    GRATULUJĘ!!!!

    > Czy sa w takiej sytuacji mam jakiekolwiek szanse na podbicie o te 200 zl
    tej
    > kwoty?
    Moim zdaniem już nie. Skoro raz się zadeklarowałaś to może być trudno.

    Możesz też spróbować przedstawić argumenty obalające ową kwotę, licząc na
    kooperacyjne nastawienie pracodawcy.

    Możesz zaszantazować pracodawcę, że poniżej podbitej kwoty nie zejdziesz i
    jak Ci jej nie da, to niech poszuka kogoś innego. To jest technika stosowana
    najskuteczniej przez mafię w Hollywood - w ten sposób Elisabeth Taylor
    dostała za rolę w Kleopatrze 1.000.000 $ - pierwsza duża bańka w historii
    kina za angaż w filmie. Jest to zagranie ryzykowne, bo więcej siły w tych
    negocjacjach ma pracodawca.

    Możesz ewentualnie spróbować innej nowoczesnej techniki negocjacyjnej zwanej
    "granie głupa" ;-) czyli wyprzeć się podanej kwoty: Ty nigdy tego nie
    mówiłaś.

    Możesz zagrać w inny sposób: uprzeć się na takie warunki w umowie, ktorych
    pracodawca nie spełni. Potem doprowadzić niemalże do impasu i odpuścić:
    "dobrze, rezygnuję z moich postulatów, ale za to chcę mieć wyższą kasę".

    Możesz też skubać inne elementy umowy albo zrekompensować sobie stratę na
    wyższej premii.

    Możesz też podpisać umowę i odsapnąć :)

    pozdrawiam
    m.