PracaGrupypl.praca.dyskusjeDokumenty niezbedne do zatrudnienia › Re: Dokumenty niezbedne do zatrudnienia
  • Data: 2002-06-12 12:27:37
    Temat: Re: Dokumenty niezbedne do zatrudnienia
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Greg napisał:

    > No bez jaj - co to NIP to wiem :) Po prostu niedawno zaistniala dosc
    > komiczna sytuacja. Zglaszajac swoja kandydature na rachmistrza poproszono
    > mnie o moj NIP. Powiedzialem, ze z US nigdy sie jeszcze nie rozliczalem
    > wiec NIP'u nie mam. W UM powiedzieli wiec abym napisal wniosek do US o
    > przyznanie NIPu. Wniosek napisalem, poszedlem do US i... dowiedzialem sie,
    > ze NIP'u nie dostane jesli nie bede mial pieczatki pracodawcy.(...)

    Dochód można uzyskiwać nie tylko z pracy czy umowy zlecenia i panie w US
    powinny o tym wiedzieć. Prawo posiadania NIPu masz nawet wtedy, gdy nie
    uzyskujesz i nie zamierzasz uzyskiwać żadnych dochodów, a jedyny
    podatek, jaki płacisz to akcyza z tytułu spożycia w warunkach zgodnych z
    ustawą o wychowaniu w trzeźwości. Bycie zarejestrowaym podatnikiem jest
    Twom konstytucyjnym uprawnieniem.

    Dogbert