PracaGrupypl.praca.dyskusje › Doktorat - rzecz niechlubna?

  • 51. Data: 2002-12-23 11:10:52
    Temat: Re: Doktorat - rzecz niechlubna?
    Od: "Marcin Ozdzinski" <mozdzins@sim+net.pl>

    Użytkownik "Shrek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns92ED75192CE84Shrek@127.0.0.1...
    > Dnia 23 gru 2002, " leszek" <s...@N...gazeta.pl> zapodal(a):

    > No jest jeden. Wodka Wyborowa:) Ale tam nie trzeba doktorow.

    A przydali by się bo smak , zapach gorzały jest szalenie różny w zależności
    od danego Polmosu czy nawet partii produkcyjnej.Ale jak surowy spirytus
    produkuje kilkaset gorzelni a później zlewa się go do jednej kadzi ......

  • 52. Data: 2002-12-23 11:16:20
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message

    >Jeden moj kolega robil raz doktorat. Za kilka lat jak go spotkalem to
    >się zapytalem czy obronil. A on mi na to:
    >- Jak zobaczylem jacy ludzie robia doktoraty, to ucieklem stamtad w
    cholere.

    no ja tez sie nad tym zastanawiam :))))
    ale IMHO warto skonczyc, bo chwalic sie nie musisz jak zobaczysz ze akurat w
    konkretnym przypadku nie podejdzie :)

    pozdrawiam
    Cyprian Prochot
    Krakow, Escort 1.8 TD '98 bialy (oklejony)

  • 53. Data: 2002-12-23 11:40:07
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 23 gru 2002, "Cyprian Prochot" <c...@e...pl> zapodal(a):

    > no ja tez sie nad tym zastanawiam :))))
    > ale IMHO warto skonczyc, bo chwalic sie nie musisz jak zobaczysz ze
    > akurat w konkretnym przypadku nie podejdzie :)

    Ale trzeba sie bedzie tlumaczyc, dlaczego do trzydziestki nie pracowales
    inaczej niz na krotkie zlecenia:(.

    Pozdr. Shrek.

  • 54. Data: 2002-12-23 12:30:14
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:
    >

    > ze nie ta sama osoba - to wiadomo.
    >
    > ale z praktyki wiem, ze ludzie ktorzy pisza dokumentacje (technical
    > writer) maja najczesciej kwalifikacje z dwoch dziedzin: jezyka, w
    > ktorym ta dokumentacja powstaje a zarazem dziedziny, jakiej dotyczy.
    >
    > nie znaczy to wcale, ze taka osoba musi miec skonczone koniecznie dwa
    > fakultety: informe i jezyk polski (czy angielski) - ale musi miec
    > wystarczajaca wiedze i doswiadczenie w obu.

    W wielkim świecie może istnieją takie specjalności, ale w Polsce do tego
    jeszcze daleko. Jakie jest opanowanie języka polskiego przez informatyków, to
    możesz sprawdzić na którejkolwiek z grup na pl.comp. Włos się na głowie
    często jeży. Analogicznie przykład z postu piętro wyżej.

    Dokumentacje do zagranicznych programów tez nie są idealne. Na ogół sa ładnie
    opracowane od strony zewnętrznej, ale ich wadą jest zazwyczaj przegadanie.
    Zawierają masę drugorzędnych szczegółów, zaś trudno dotrzeć do rzeczy
    isttnych.

    Dla mnie idealne są dokumentacje pisane przez programistów dla programistów,
    które czytuję z racji zawodowych. Zawierają dokładne to co potrzeba, ani za
    dużo, ani za mało.

  • 55. Data: 2002-12-23 12:37:25
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marcin Ozdzinski <mozdzins@sim+net.pl> napisał(a):

> [...]
    > od danego Polmosu czy nawet partii produkcyjnej.Ale jak surowy spirytus
    > produkuje kilkaset gorzelni a później zlewa się go do jednej kadzi ......

    W Szwejku jest w pewnym momencie piękny monolog wygłoszony prze pijanego
    kapelana o wyższości flaków przyrządzonych przez inteligentnego kucharza, a
    flaków przyrządzonych przez prostaka. Pewnie podobnie jest z wódką.

  • 56. Data: 2002-12-23 19:19:03
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    jd <j...@U...o2.pl> writes:

    > Zobacz, ile wynosza ceny podrecznikow na Zachodzie - dobra ksiazka czesto kosztuje
    powyzej 100$.
    > Napisanie dobrej ksiazki to czesto lata - i to musi kosztowac.

    tylko ze na zachodzie - a zwlaszcza w usa - mozna kupic uzywane
    podreczniki akademickie dosc tanio.
    u nas nie bardzo.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 57. Data: 2002-12-23 19:22:03
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:

    [..]

    > Tylko jaki jest efekt ? Czy polska gospodarka komukolwiek się z czymkolwiek
    > kojarzy ? Czy istnieje na świecie jakikolwiek produkt z jakiejkolwiek
    > dziedziny kojarzony z Polską. Nie ma ani jednego. ZERO.

    tu sie myslisz. o ile dobrze pamietam to polacy wynalezli swiatlowody
    oraz lasery swiecace niebieskim swiatlem (nie pamietam niestety
    dokladnej nazwy).

    znalazloby sie jeszcze troche rzeczy - niestety, nie umiemy sie
    sprzedac ani zareklamowac, a wiele wynalazkow jest pogrzebanych na
    etapie papierow - w ogole sie nie przebija na rynek.

  • 58. Data: 2002-12-23 22:18:30
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Nina M. Miller wrote:

> [...]
    > sprzedac ani zareklamowac, a wiele wynalazkow jest pogrzebanych na
    > etapie papierow - w ogole sie nie przebija na rynek.

    Tu sie mylisz --> Polacy na podstawie bodajze japonskich osiagniec
    zmodyfikowali metode otrzymywania niebieskiego laseru tak, zeby mozna
    bylo ja zastosowac w wiekszej skali niz w laboratorium. Pewnie ze
    swiatlowodem tez tylko byli jedna z nacji ulepszajacej juz wynaleziony
    produkt. Co nie umniejsza ich sukcesu.

    Flyer

  • 59. Data: 2002-12-23 22:30:23
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 23 gru 2002, n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) zapodal(a):

    > " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:
    >
    > [..]

    > tu sie myslisz. o ile dobrze pamietam to polacy wynalezli swiatlowody

    Wynalezli? to musialo byc dawno temu.

    > oraz lasery swiecace niebieskim swiatlem (nie pamietam niestety
    > dokladnej nazwy).

    O ile ja dobrze pamietam to Polacy _prawie_ wynalezli niebieski laser.
    Niestety na koncu zabraklo kasy i chyba w koncu zaszczyty przypadly
    Japonczykom. Ale moge sie mylic, to bylo jakis czas temu.

    > znalazloby sie jeszcze troche rzeczy - niestety, nie umiemy sie
    > sprzedac ani zareklamowac, a wiele wynalazkow jest pogrzebanych na
    > etapie papierow - w ogole sie nie przebija na rynek.

    No wlasnie. I tak bedzie. Nauka musi byc wspierana przez panstwo. Firmy
    nie sa zainetesowane wspieraniem nauki... bo sa zagramaniczne:(

    Pozdr. Shrek.

  • 60. Data: 2002-12-27 10:55:19
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    To piekna wizja przyszlosci jednak mam werazenie ze to tylko pobozne
    zyczenie. Niestety w Polsce nie musi sie zmienic, bo samo sie nic nie
    zmieni. Sami Polski nie zmienimy, nawet gdyby wszyscy urztkownicy tej grupy
    postanowlil poswiecic temu cale zycie. Mamy demokracjie i liczy sie glos
    wiekszosci - przynajmniej teoretycznie bo wiadomo ze zadzi pieniadz. Owszem
    mamy wybitnych naukowcow i madrych ludzi. mamy tez bardzo "zaradnych"
    ekonomistow i wspanialych politykow. Ale kazde grabie garna do siebie. Na
    zachodzie wielkie korporacjie zatrudniaja doktorow bo to oznacza dla nich
    kase. Co prawda w perspektywie ale jednak , u nas liczy sie zysk
    natychmiastowy. Nie mamy zreszta pieniedzy by inwestowac przez 5 lat w
    badania i pozniej zarabiac.

    Reasumujac moglo by sie cos zmienic i bardzo tego chcemy, ale nie musi.
    Przyklad Grecja.

    Pozdrawiam
    Xyloo