PracaGrupypl.praca.dyskusjeDoktorat - rzecz niechlubna? › Re: Doktorat - rzecz niechlubna?
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Doktorat - rzecz niechlubna?
    Date: Mon, 23 Dec 2002 12:30:14 +0000 (UTC)

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:
    >

    > ze nie ta sama osoba - to wiadomo.
    >
    > ale z praktyki wiem, ze ludzie ktorzy pisza dokumentacje (technical
    > writer) maja najczesciej kwalifikacje z dwoch dziedzin: jezyka, w
    > ktorym ta dokumentacja powstaje a zarazem dziedziny, jakiej dotyczy.
    >
    > nie znaczy to wcale, ze taka osoba musi miec skonczone koniecznie dwa
    > fakultety: informe i jezyk polski (czy angielski) - ale musi miec
    > wystarczajaca wiedze i doswiadczenie w obu.

    W wielkim świecie może istnieją takie specjalności, ale w Polsce do tego
    jeszcze daleko. Jakie jest opanowanie języka polskiego przez informatyków, to
    możesz sprawdzić na którejkolwiek z grup na pl.comp. Włos się na głowie
    często jeży. Analogicznie przykład z postu piętro wyżej.

    Dokumentacje do zagranicznych programów tez nie są idealne. Na ogół sa ładnie
    opracowane od strony zewnętrznej, ale ich wadą jest zazwyczaj przegadanie.
    Zawierają masę drugorzędnych szczegółów, zaś trudno dotrzeć do rzeczy
    isttnych.

    Dla mnie idealne są dokumentacje pisane przez programistów dla programistów,
    które czytuję z racji zawodowych. Zawierają dokładne to co potrzeba, ani za
    dużo, ani za mało.