PracaGrupypl.praca.dyskusje> Doktorat < › Re: > Doktorat <
    From: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: > Doktorat <
    Date: Sun, 27 Jul 2003 23:29:33 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@chello212186144004.chello.pl

    > cokolwiek by na te pytania nie odpowiedziec, to doktoram jest duzo
    > bardziej wartosciowy niz semestr czy dwa studiow podyplomowych...
    > chcialem napisac imho, ale hmm jednak chyba nie imho, tylko po prostu.

    Zalezy do czego mu ten doktorat potrzebny?
    Jesli do zwiekszenia szansy na rynku pracy - to nie warto w ogle za niego
    sie zabierac - szkoda czasu (a na napisanie dobrego doktoratu potrzeba
    jednak czasu, slabszego moga nie puscic ;). Jesli pracuje (chce pracowac?)
    to lepiej brac sie za podyplomowe lub od razu MBA.
    Doktorat mu wcale nie pomoze jesli nie ma doswiadczenia zawodowego (a
    czasami moze przeszkodzic i bedzie musial chowac do szuflady ;).

    > dokladniej o studiach doktoranckich (zaocznych i dziennych)
    > mozna poczytac na stronach WWW uczelni - na pewno SGH i UW (na
    > stronach konkretnych wydzialow).
    > nie wiem czy o freelancerowatych doktoratach cos tam jest ;-)

    raczej nie ma :D

    > studia doktoranckie dzienne sa zwykle bezplatna, zaoczne - platne
    > i to sporo (5000-10000/rok). Trwaja zwykle 3 lata (zaoczne)
    > lub 2 lata (dzienne). W zaocznych czasem 3ci rok jest bezplatny
    > (bo to czas na pisanie pracy - czyli sam to robisz...)

    Na UW trwaja dluzej. Na SGHu takie krotkie sa..