PracaGrupypl.praca.dyskusje> Doktorat < › Re: > Doktorat <
  • Data: 2003-07-28 08:16:38
    Temat: Re: > Doktorat <
    Od: "neikula" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    a co do języka obcego, to coś mi się wydaje - a nawet jestem pewnien, że
    stety trzeba zdać z niego egzamin :-) i z tego co wiem, to zawsze jest taki
    obowiązek !

    zazwyczaj to wygląda w ten sposób, że doktorant musi mieć napisany przez
    siebie artykuł w obcym języku (nie koniecznie opublikowany) i egzamin wygląda
    w ten sposób, że najpierw referuje go, później z egzaminatorem (w obecności
    komisji) rozmawiają na temat tego tekstu, a jeszcze później egzaminator
    zadaje jakieś pytania :-))

    nie jestem pewnien czy też wystarczy na doktorat przeczytać ileś tam książek
    i artykułów, nawet obcojęzycznych a później na podstawie tego coś tam nowego
    wymyślić -- na pewno nie w kierunkach ekonomicznych :-( -- w wielu uczelniach
    to nie wystarczy na magisterkę

    a gdzie badania naukowe?

    trzeba też zanim pójdziesz do przyszłego promotora, żebyć miał przygotowane
    jakieś propozycje tematów pracy i opanowaną metodologię danej dysypliny :-(