PracaGrupypl.praca.dyskusje> Doktorat < › Re: > Doktorat <
    From: "Dirschauer" <d...@N...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: > Doktorat <
    Date: Sun, 27 Jul 2003 20:51:19 +0200

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Nooo. Za bardzo nie wiem o co moze ci chodzic w przypadku doktoratu z
    > ekonomii. Mozesz sie zatrudnic na jakiejs uczelni i meczyc biednych
    > studentow (a oni moga u ciebie pisac licencjaty i magisterki ;)

    Licencjaty tak, magisterki nie. Musi być samodzielnym pracownikiem naukowym,
    czyli po habilitacji.

    > Pamietaj ze jeszcze mozna isna na dzienne studia - dostajesz wtedy
    > stypendium naukowe.

    Pod warunkiem, że nie ukończył 30 lat, zda egzamin/rozmowę kwalifikacyjną i
    przyznają mu miejsce ze stypendiumm, niekiedy przyjmują, ale bez stypy. Poza
    tym jeśli dostanie styp. nie może pracować na pełny etat, chyba że uczelnia
    przymyka na to oczy. Po pierwszym roku studiów może zrezygnować bez
    konsekwencji finansowych, w innym przypadku musi spłacać stypendium. Za
    okres nauki nikt nie będzie za niego odprowadzał składek do ZUS.

    D.