PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dobrze wychowany

  • 81. Data: 2002-12-19 11:51:42
    Temat: Re: Odp: Dobrze wychowany
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > b. jest kobietą

    raczej kobietonem
    ;-)
    M.

  • 82. Data: 2002-12-19 12:06:56
    Temat: Re: Dobrze wychowany
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    No Name <v...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    Ale

    > Podstawowa zasada polityki: jeżeli ktoś do Ciebie z nożem, to Ty do
    > niego z siekierą.
    > Napisałem, co jest skuteczne, a nie co jest etyczne. Nie napisałem też,
    > że to robię. Z faktu, że wiem, gdzie leży brzytew, nie wynika, że biegam
    > z nią po ulicy.

    Pamiętaj także, że osoba fałszywie pomówiona może się bronić na gruncie
    prawnym i dochodzić odszkodowania za straty poniesione z tego tytułu. Czasami
    oszczerca może na tym kiepsko wyjść w myśl zasady: "kto pod kim dołki kopie,
    to sam w nie wpada". To naprawdę nie tędy droga.

    > Być może będziesz kiedyś mieć problem z ludźmi naprawdę podłymi,
    > kombinatorami i graczami, koteriami i układami - wierz mi, że najlepsze,
    > co można zrobić, to niszczyć zarazę u podstaw, a kurestwo wypalać żelazem.

    Miałem i mam z czymś takim do czynienia. Nie ma na to prostej recepty -
    zależy od okoliczności. Ale fałszywe pomówienia to kiepski pomysł.

  • 83. Data: 2002-12-19 12:11:44
    Od: GL <p...@o...pl>

    On Thu, 19 Dec 2002 11:29:42 +0100, No Name <v...@w...pl>
    wrote:

    >Za ogólną zasadę przyjmuję, że odnoszę się tym grzeczniej, im dana osoba
    >stoi niżej w chierarchii - czasem godność jest jedynym, co posiada.

    dokładnie... czasami jedyną metodą dowartościowania jakiegoś człowieka
    jest pokazanie mu szacunku mimo, iż stoi najniżej w hierarchii danej
    firmy, czy innej grupy.

    GL

  • 84. Data: 2002-12-19 12:19:56
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Przemek Wrzesinski <p...@g...pl> napisał(a):

    > W wiadomości news:atq8ng$e3q$1@news.gazeta.pl,

    > Nie napisalem, ze nie przynosi korzysci ale podaj mi w ktorym miejscu typowa
    > ksiegowosc generuje zysk, wskaz mi to miejsce.

    Wskaż, w którym miejscu programista przynosi zysk. Jeśli siedzi przy
    komputerze ze słuchawkami na uszach to też generuje koszty. Nawet jak robi za
    darmo, to utrzymanie stanowiska pracy tez kosztuje.

    > Juz nie wspominajac o tym, ze
    > ksiegowe (najczesciej starego chowu) nie znaja podstawawych pojec jak
    > procent i myla pojecia przychod, rozchod, dochod. I nie mow mi ze nie wiem o
    > czym mowie, bo dostatecznie dlugo sie uzeralem z nimi, nie chcialo im sie
    > nic uczyc i ksiegowosc robila to samo co 20 lat temu niezauwazajac ze
    > niektore transakcje sa odrobine inne od najprostrzego depozytu - ale kto by
    > tam u nich zwracal na to uwage.

    Są księgowi i sa księgowe. To o czym piszesz, to nie jest specyfika
    księgowości, ale typowe problemy komunikacji informatyk- uzytkownik. Poza tym
    pamiętaj, że jeśli np. komputeryzujesz księgowość, to księgowe są klientami,
    a ty sprzedawcą. Komputery sa nie po to, żeby ładnie wyglądały, ale żeby były
    narzędziem do pracy, także dla księgowych. Czasami patrz na to także z innej
    strony.

    > Nie wiesz czy ja sie zachowuje niekulturalnie. Sprobuj byc kulturalny dla
    > jakiegos niekulturalnego urzednika w administracji publicznej :-) Doskonale
    > efekty daje wlasnie objechanie takiego goscia z gory na dol i przypomnienie
    > mu ze on jest dla mnie, podatnika a nie ja dla niego.

    Nie mówię o urzędzie, gdzie jesteś petentem, ale o normalnej firmie, gdzie
    wszyscy są pracownikami.

    > A nie zwrociles uwagi na to, ze autor watku napisal ze byl zajety praca ?

    Nie znamy okoliczności całej sprawy. Jakoś jednak nie wierzę, ża pani z
    Zarządu wpadła do pokoju i wydarła się na biednego programistę. Obawiam się,
    że konflikt mógł się zacząć wcześniej i to wszystko jest dużo bardziej
    skomplikowane.

    > Ksiegowa napewno nie zajmuje sie sprzedaza. a dlubac w komputerze tez
    > trzebia wiedziec co i jak :P

    A masz świadomość tego, że taka pani z Zarządu ponosi karną i materialną
    odpowiedzalność, jeśli cos stanie się źle. Programista sobie siedzi przed
    komputerem i ma wszystko w nosie. W razie czego przeniesie się ze swoimi
    słuchawkami do innego firmy.

  • 85. Data: 2002-12-19 12:27:33
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    No Name <v...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > ponieważ w istocie stanowi delegaturę władzy, utrzymywaną przez podatnika.
    > Czym innym jest księgowość zarządcza, tzn. taka, która dostarcza
    > informacji dopodejmowania właściwych decyzji gospodarczych - ta jest
    > przydatna i należy ją pielęgnować. W znaczącej części firm ta postać
    > księgowości nie występuje, lub występuje w formie szczątkowej.
    >
    > Przypadkiem szczególnym, dowodzącym pasożytniczego charakteru "rachuby"
    > jest sytuacja, gdy firma nie ma obrotu, szczególnie na starcie, a płacić
    > trzeba - pytanie za co? Za wypełnianie papierków?

    Infrastruktura kraju (prawo, szkolnictwo, obrona narodowa, porządek,
    inspektor sanitarny itp itd) jest utrzymywana z podatków. Jeśli firmy by nie
    miały obowiązku prowadzenia precyzyjnej sprawozdawczości i rozliczeń, to jak
    pąnstwo mogłoby egzekwować podatki ? Może tak jak w starożytności - Rzymianie
    szacowali dochód z jakiejś prowincji i sprzedali na licytacji prawo do
    egzekwowania tych pieniędzy. Taki facet miał wycisnąć kase - jak to zrobił,
    to jego sprawa. Daję ci słowo, że znacznie lepsze są te PITY, CIFY i VATY itp
    itd.

  • 86. Data: 2002-12-19 12:44:24
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    No Name wrote:

    > Ja zwracam się do danej osoby zależnie od okoliczności. Po imieniu, gdy
    > prywatnie, Panie Prezesie w obecności kontrahenta czy pracownika, z
    > którym prezes nie jest "na ty".
    > Za ogólną zasadę przyjmuję, że odnoszę się tym grzeczniej, im dana osoba
    > stoi niżej w chierarchii - czasem godność jest jedynym, co posiada.
    Pracowalem kiedys w jednej firmie - prezes potrafil wlasna zone
    (dyrektora) od k... wyzwac - o szeregowych pracownikach nie ma co mowic.
    Tam wlasnie u "kulismy" z pewnym czlowiekiem prawde, ktora teraz wydaje
    mi sie bardzo oczywista - "Miara klasy czlowieka jest to w jaki sposob
    zwraca sie do stojacych w hierachii nizej". A firma tak zarzadana
    przynosila duze zyski - ostatnio widzialem prezesa w telewizji przy
    okazji relacji sportowych (sponsor) - wygladal na wielce zdowolonego z
    siebie, zreszta plota glosi ze docenil go tez pewien wielki zagraniczny
    producent czyniac go dyrektorem finansowym - firma prezesa jest jego
    dealerem.

    Pozdr.
    D.

  • 87. Data: 2002-12-19 13:06:37
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomości news:atsdhc$lcr$1@news.gazeta.pl,
> [...]
    > komputerze ze słuchawkami na uszach to też generuje koszty. Nawet jak
    > robi za darmo, to utrzymanie stanowiska pracy tez kosztuje.

    No to cytat z pierwszego postu:
    "Gdy przyszla do mojego pokoju, siedzialem i pisalem program, mialem
    sluchawki w uszach i nie slyszalem jak weszla"
    Czyli cos wytwarza co mial w zakresie swoich obowiazkow i co bylo jego
    praca. a firma to sprzedaje. Zgodzisz sie ? A sluchawki, niektorzy musza sie
    calkowicie odizolowac (nawet muzyka) by sie skupic.

    > Są księgowi i sa księgowe. To o czym piszesz, to nie jest specyfika
    > księgowości, ale typowe problemy komunikacji informatyk- uzytkownik.

    Widzisz ale on nie jest help deskiem dla ksiegowej, tylko wytworca dobr,
    ktore firma sprzedaje klientom.

> [...]
    > wyglądały, ale żeby były narzędziem do pracy, także dla księgowych.
    > Czasami patrz na to także z innej strony.

    Nie jestem informatykiem :-) I nigdy nie bylem, raczej w druga strone. Na
    temat 'informatykow' tez mozna wiele powiedziec :-(

    > Nie mówię o urzędzie, gdzie jesteś petentem, ale o normalnej firmie, gdzie
    > wszyscy są pracownikami.

    No dobrze ale IMO z racji pozycji zawodowej ksiegowa nie moze sobie pozwolic
    na takie wyskoki i krzyczec, moglaby pomyslec najpierw o sobie a potem u
    innych wymagac.

> [...]
    > Zarządu wpadła do pokoju i wydarła się na biednego programistę. Obawiam
    > się, że konflikt mógł się zacząć wcześniej i to wszystko jest dużo

    A to ja odsylam do cytatu na poczatku tego postu :-)

> [...]
    > komputerem i ma wszystko w nosie. W razie czego przeniesie się ze swoimi

    Ale ten programista nie ma obowiazku znac sie na finansach firmy i prawie, a
    moze on pisze gry :-) A poza tym tak samo jak nie wiemy czym dokladnie
    zajmowal sie autor, tak samo nie wiemy o co chodzilo ksiegowej. :-) A to ze
    ponosi odpowiedzialnosc, phi, nikt jej nie karze byc glowna ksiegowa. A za
    ryzyko dostaje wyzsza pensje.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 88. Data: 2002-12-19 13:31:45
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

    czy moglbys tez zacytowac "Szczegolna teorie mądrości i głupoty"?
    bo zakladam, ze tak jak i u Einsteina musi ona istniec..

  • 89. Data: 2002-12-19 14:16:11
    Od: "Albert Jacher, MD ChosenByGod" <i...@p...onet.pl>

    A FollowUp to a message dated 19 Dec 2002 from pl.praca.dyskusje message-
    id= news:atsho2$b70$1@news.onet.pl :

    > czy moglbys tez zacytowac "Szczegolna teorie mądrości i głupoty"?
    > bo zakladam, ze tak jak i u Einsteina musi ona istniec..

    Niestety nie.
    Nie mam czasu sie tym zajmować bo nie mam srodków do życia.
    Szukam hojnych sponsorow.
    Teoria tamta moze zostac zastosowana do bardzo wielu dziedzin.

    Z dobrymi życzeniami,
    www.wybrany.z.pl/img/albertan_calendar.jpg : 0002.6.43

  • 90. Data: 2002-12-19 19:41:56
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > to jego sprawa. Daję ci słowo, że znacznie lepsze są te PITY, CIFY i VATY itp

    Jest cały szereg metod, poczynając od podatku pogłównego (suma od łba).

    VAT też jet względnie prosty. Jest stawka, są dokumenty sprzedaży, są
    dokumenty zakupu, jest ewidencja - można wyliczyć róznicę pomiędzy VATem
    od sprzedaży i zakupu. To potrafi (a przynajmniej powinna) osoba z
    wykształceniem podstawowym. Księgowa jest potrzebna bo są wyjątki,
    niejasności i obostrzenia, ponieważ ustawodawca kombinował, jak zachować
    twarz, ruchając obywatela bez umiaru.

    Można wprowadzić podatek obrotowy - na poziomie pojedynczych procentów -
    to też jest łatwe do policzenia, ewidencjonowania i odprowadzania.
    Przydałby się podatek liniowy, bez sum wolnych od podatku, odliczeń i
    wykluczeń, wyjątków i reguł niepisanych, zaliczek i innych kombinacji.

    Akcyza również jest prosta. Chcesz się napić, parę złotych dla fiskusa.
    W Niemczech np. wszystkie papierosy mają jedną cenę - jest prościej.

    Pzdr: Dogbert