PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobrze wychowany › Re: Dobrze wychowany
  • Data: 2002-12-19 10:29:42
    Temat: Re: Dobrze wychowany
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jezyk polski ma oficjalne formy na ta okazje.
    > to, czego sie uzyje, zalezy od rozmowcy.

    Ja zwracam się do danej osoby zależnie od okoliczności. Po imieniu, gdy
    prywatnie, Panie Prezesie w obecności kontrahenta czy pracownika, z
    którym prezes nie jest "na ty".
    Za ogólną zasadę przyjmuję, że odnoszę się tym grzeczniej, im dana osoba
    stoi niżej w chierarchii - czasem godność jest jedynym, co posiada.

    Pzdr: Dogbert