PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo pracodawcow › Re: Do pracodawcow
  • Data: 2004-07-19 11:44:27
    Temat: Re: Do pracodawcow
    Od: DT <d...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Jul 2004 13:21:59 +0200, "jwpl" <j...@o...pl> wrote:

    >"Zaplacic jak najmniej" to jest nastawienie wiekszosci pracodawcow w naszym
    >kraju. Dlatego tak jest przerabane. Bo co wart jest sfrustrowany pracownik i
    >jego wyniki to widac na codzien. Niejednemu pewnie mazy sie jeszcze
    >niewolnictwo - to dopiero jest interes.

    Praca niewolnicza z założenia nie może być wydajna.
    Dodatkowo w związku z brakiem możliwości stosowania kar cielesnych i
    faktem, że raczej w obecnych czasach nie można by było bezkarnie
    zakatować pracownika/niewolnika (żeby dać przykład innym) to zastanów
    się, ile musiałby kosztować nadzór, żeby taka praca była efektywna...
    To się nie kalkuluje...

    A na poważnie - czego oczekujesz ? Że "samo przyjdzie" ? Niestety, tak
    ten świat jest poukładany, a nie inaczej i jak na razie ten system
    sprawdził się najlepiej... "Zapłacić jak najmniej" ma zastosowanie
    tylko przy pracach prostych, gdzie ich efekt niewiele ma wspólnego z
    zaangażowaniem ofoby wykonującej, a jest łatwo mierzalny.

    Uprzejmie proszę o niecytowanie pierwszej części mojej wypowiedzi w
    oderwaniu od kontekstu - ktoś mógłby wziąć ją na poważnie...