PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do kiedy mozna wypowiedziec umowe o prace ???

  • 1. Data: 2005-03-23 00:38:27
    Temat: Do kiedy mozna wypowiedziec umowe o prace ???
    Od: "Robert" <robert<cut>@onet.pl>

    Witam

    Jestem zatrudniony na czas nieokreslony z okresem wypowiedzenia wg kodeksu
    pracy (czyli dla mojego czasu pracy jest to 1 mies.)

    I teraz pytanie:
    Do ktorego dnia miesiaca moge zlozyc wypowiedzenie tak abym pracowal tylko
    nastepny miesiac kalendarzowy ??
    Z tego co mi wiadomo jest to ostatni dzien miesiaca (wg kodeksu pracy) ale
    slyszalem rowniez ze w przypadku miesiaca ktory ma 31 dni, zlozenie
    wypowiedzenia dokladnie 31 rownoznaczne jest (z niewiadomych mi przyczyn) ze
    zlozeniem go tak jakby pierwszego dnia nastepnego mies. co oczywiscie
    wydluza okres pracy o 1 pelny miesiac.

    Jesli firma ma mozliwosc zrobienia takiego numeru to w oparciu o jaki
    przepis/paragraf ???

    Robert

  • 2. Data: 2005-03-23 08:15:17
    Temat: Re: Do kiedy mozna wypowiedziec umowe o prace ???
    Od: maz <m...@o...pl>

    Użytkownik Robert <robert napisał:

> [...]
    > zlozeniem go tak jakby pierwszego dnia nastepnego mies. co oczywiscie

    to złóż wypowiedzenie 30-go danego miesiąca. Nawet jeśli byłby taki
    haczyk to
    maksymalnie popracujesz 1 miesiąc i 1 dzień. A i tak z tego co mi
    wiadomo, najczęściej
    pracodawca zwalnia z obowiązku świadczenia pracy, maskując się
    niewykorzystanym urlopem
    lub z obawy przed działaniem na szkodę firmy.

    maz

  • 3. Data: 2005-03-23 09:19:05
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "Robert @onet.pl>" <robert<cut> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydluza okres pracy o 1 pelny miesiac.
    >
    > Jesli firma ma mozliwosc zrobienia takiego numeru to w oparciu o jaki

    Akurat Kodeks Pracy znam (nie chwaąc się ) bardzo dobrze i...

    Absolutna totalna bzdura nie ma takiego przepisu - możesz składać spokojnie
    OSTATNIEGO DNIA MIESIĄCA (tak mówi Kodeks Pracy) niezależnie od ilości dni w
    miesiącu.

    Nalezy jednak pamiętać, że liczy się czas DORĘCZENIA wypowiedzenia (a nie
    wysłania go) - znaczy się albo dajesz wypowiedzenie szefowi a on je
    podpisuje wraz z datą, albo gdziekolwiek (w sekretariacie, biurze podawczym)
    jako normalne pismo przychodzące tylko KONIECZNIE potrzebna jest data.

    Wszelkie podpowiedzi, że bezpieczniej jest złożyć 30-go 28-go czy któregoś
    tam NIE MAJĄ RACJI BYTU (aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie aby tak
    zrobić)

    Aha - jeszcze jedno - kiedy składasz wypowiedzenie musisz być w pracy, tzn
    nie możesz być ani na urlopie ani na zwolnieniu.

    pzdr

    Kot

  • 4. Data: 2005-03-23 17:12:49
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Wielki Kot <w...@a...pl>
    wystukał[a]:
    > Aha - jeszcze jedno - kiedy składasz wypowiedzenie musisz być w
    > pracy, tzn nie możesz być ani na urlopie ani na zwolnieniu.

    Dlaczego musi być w pracy? Przecież pracownik wypowiedzenie może złożyć
    będąc nawet na zwolnieniu lekarskim....

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --