PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego jest bieda i bezrobocie. › Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    From: "JK" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Date: Sat, 22 Mar 2003 23:40:48 +0100

    news:p02l7vsnnfgjrk9sru1ob5f3fequn3juor@4ax.com...
    > Pięknego dnia Fri, 21 Mar 2003 02:47:01 +0100, Kyniu
    > <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> zakodował:

    > Sam najpierw poznaj. Podniesienie pensji przy tej samej wydajności
    > powoduje wzrost cen (te pieniądze nie biorą się z powietrza) - czyli
    > inflacja.
    Dlaczego w Polsce do wszystkiego trzeba dopisać jakieś ideologie? Wszak
    przyczyna biedy jest dosyć prozaiczna- kraj wychodzi z nędzy, więc
    stosunkowo mało jest ludzi o zasobnym portfelu, czyli takich, co mogą nam
    dać podwyżkę. A tu trzeba sobie kupić nową brykę za 70000, nowy dom,
    nowe...wpisz co tam do głowy przyjdzie. I nie starcza dla Jasia Kowalskiego,
    co i tak będzie happy za staż absolwencki za 300 zł...Jak to mojej żonie
    ostatnio powiedziano- "ja wiem, że płacę mało i ich (czytaj- nas)
    wykorzystuję, ale ja tak lubię..." I problem jasny. Może i przepisy są anty
    w stosunku do pracodawcy i przedsiębiorcy, ale brakuje dobrej woli po
    drugiej stronie barykady. Okazało się, że pazerność w narodzie jest powyżej
    godności, uczciwości, że nie ma potrzeby życia zgodnie z zasadami fair, że o
    naukach Kościoła nie wspomnę (co tam, prawie 100% zadeklarowanych
    katolików...). Nie ma elit, jak np. we Francji, Niemczech- oni nie podadzą
    ci ręki na dzień dobry (pie...ny plebs dla "de" czy innego "von"), ale płaca
    rzecz święta. I tyle. Dziki wschód, ale bez zasad dzikiego zachodu.

    JaceK