PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego jest bieda i bezrobocie. › Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Date: Sat, 22 Mar 2003 18:36:01 GMT

    Pięknego dnia Sat, 22 Mar 2003 16:42:07 +0100, "Michał Gancarski"
    <w...@e...org.pl> zakodował:
    > Pieniądz to
    >towar będący medium wymiany i służący z jakąś tam miarę warotści. Nie może
    >go być "za mało" lub "za dużo", jak niektórzy twierdzą.

    Jak najbardziej może go być za dużo. Takie jest odwieczne prawo popytu
    i podaży. Gdy podaż pieniądza się zwiększy a nie zwiększy się popyt
    (czyli ilość innych towarów, które można wymienić na towar "pieniądz")
    to trzeba będzie dać więcej jednostek towaru "pieniądz" (ktory straci
    na wartości) za jednostkę innego towaru (np. chleb).

    >Wzrost popytu nie jest inflacjogenny. Wzrost popytu pieniądza powoduje
    >wzrost jego wartości, a więc spadek cen. Jeśli miałeś na myśli podaż, to ona
    >też nie jest inlfacjogenna. To jest inflacja sama w sobie.

    Oczywiście mój błąd, miałem na myśli podaż, przepraszam.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775