PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego jest bieda i bezrobocie. › Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
  • Data: 2003-03-21 14:39:43
    Temat: Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisal w wiadomosci
    news:t1ok7vo07juprb9hgv668naf9v13o3v88u@4ax.com...
    > Dlatego ze ludzie malo zarabiaja wiec malo przeznaczaja na konsumpcje
    przez co
    > jest dolek i stagnacja.

    Dokladnie.
    Wzrost gospodarczy pojawi sie, gdy bedzie popyt. A ten
    bedzie wtedy gdy my bedziemy mieli wiecej pieniedzy.
    A wiecej pieniedzy bedziemy mieli wtedy, gdy podatki
    bedziemy mieli nizsze.

    > Gdyby ludzie dobrze zarabiali i duzo wydawali to byloby
    > zapotrzebowanie na uslugi i produkty, a wiec bylaby praca dla obecnie
    > bezrobotnych.

    Oczywiscie.

    > Jak ten problem rozwiazac wskazal pan John M. Keynes, tworca
    > interwencjonizmu, ale coz - najpierw pan kolodko i miler oraz reszta
    naszego
    > (nie)rzadu musialaby poznac podstawy ekonomii.

    Nie strasz mnie tylko interwencjonizmem.
    To naprawde mozna zalatwic bez ingerencji urzednikow.
    Wystarczy wolny rynek + niskie podatki. Szkoda ze
    nigdy (tzn. po 1989 roku) tego nie mielismy.

    WOJSAL (Wojciech Salata)