PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego jest bieda i bezrobocie. › Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
  • Data: 2003-03-21 14:49:40
    Temat: Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal Gancarski" <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości
    news:b5eg70$nlc$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > <CIACH> BLABLABLA. I ty piszesz o pdstawach ekonomii? Kto cie uczyl? Marx?
    > Keynes?
    >
    > Powtórze mój post:
    >
    > No to ja powtórze: to co piszesz, to mit, zeby nie powiedziec, bzdura.
    > Konsumpcja biezaca NIGDY nie prowadzi do bogacenia sie gospodarki.

    Konsumpcja biezaca to nic innego jak popyt. A popyt
    pobudza gospodarke. Zgadza sie?
    Jesli ja mniej konsumuje, to moj sklep mniej mi sprzedaje. A dalej
    mniej zamawia, a dalej producent mniej produkuje. Wskaz
    blad w moim rozumowaniu.

    > Gospodarka moze bogacic sie tylko w jeden sposób: oszczednosciami
    > prowadzacymi do akumulacji kapitalu i inwestowanymi dalej.

    To nie takie proste.
    Inwestycja oczywiscie jest rowniez popytem. Jednak jest
    jeden istotny warunek: inwestycja musi byc trafiona.
    Inwestowac po by inwestowac jest bez sensu.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)