PracaGrupypl.praca.dyskusje › Delegacja zagraniczna a dni wolne

  • 1. Data: 2008-01-16 11:48:36
    Temat: Delegacja zagraniczna a dni wolne
    Od: badzio <b...@g...com>

    Witam,

    interesuje mnie nastepujaca sprawa:
    jestem w delegacji zagranicznej, w tym czasie w Polsce jest swieto
    (dzien wolny od pracy), w kraju, w ktorym przebywam jest to normalny
    dzien roboczy (np 1 listopada). Dla mnie jest to wolne czy nie?
    Pomijam kwestie dogadania sie z zagranicznym przelozonym, chodzi mi o
    ilosc wolnego. Czyli - jesli przyjde do pracy to mam dodatkowy dzien
    wolny (nadgodziny) czy tez nie? A jesli nie przyjde, to schdozi mi
    jeden dzien urlopu?
    I w druga strone - w kraju w ktorym przebywam jest dzien wolny, w
    polsce jest to normalny dzien roboczy. Co wtedy? Jesli nie przyjde do
    pracy, to schodzi mi to z urlopu czy nie?

    Bede wdzieczny za podanie konkretnego paragrafu.
    I jesli kodeks pracy reguluje to w jedna strone (czyli ze np
    obowiazuja mnie polskie swieta) a regulamin w druga (czyli panstwowe)
    to jest to zgodne z prawem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-17 22:15:44
    Temat: Re: Delegacja zagraniczna a dni wolne
    Od: Damianos <d...@g...com>

> [...]
    > I jesli kodeks pracy reguluje to w jedna strone (czyli ze np
    > obowiazuja mnie polskie swieta) a regulamin w druga (czyli panstwowe)

    Ostatnio w delegacjach zagranicznych jestem bardzo często, sumując
    jakieś półroku - nie wiem jak to jest prawnie rozwiązane ale z moim
    pracodawca dogadałem się w ten sposób że jak zagranicą jest święto to
    nie ide do pracy (u nas święta nie ma) jeżeli u nas w Polsce jest
    święto a tam nie ma to normalnie zapylam do pracy. Wbrew pozorom jest
    to bardzo korzystna umowa bo np. w Niemczech mają więcej
    niestandardowych świąt :)

    ...a jutro powrót do ojczyzny :)

  • 3. Data: 2008-01-21 12:47:13
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 17 Sty, 23:15, Damianos <d...@g...com> wrote:
> [...]
    > święto a tam nie ma to normalnie zapylam do pracy. Wbrew pozorom jest
    > to bardzo korzystna umowa bo np. w Niemczech mają więcej

    Dzieki za odpowiedz, ale mnie wlasnie interesuje jak to jest wg
    przepisow polskiego prawa.
    No i nie wszedzie moze byc korzystniej miec wolne w swieta zagraniczne
    zamiast w polskie :P