eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkole › Re: Darmowe godziny w szkole
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Darmowe godziny w szkole
    Date: Fri, 30 Nov 2007 23:41:20 +1300
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 39
    Message-ID: <fiopcn$gqr$1@inews.gazeta.pl>
    References: <fin3tm$tdi$1@news.onet.pl> <fin494$o0k$1@opal.icpnet.pl>
    <fin78h$1m3$1@news.lublin.pl> <fin7g5$quj$5@opal.icpnet.pl>
    <fin8ac$kph$1@news.dialog.net.pl> <fin9cl$h7c$1@news.onet.pl>
    <finaan$mbg$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 122-57-147-158.jetstream.xtra.co.nz
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1196419289 17243 122.57.147.158 (30 Nov 2007 10:41:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Nov 2007 10:41:29 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <finaan$mbg$1@news.dialog.net.pl>
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-User: immonaa
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:215857
    [ ukryj nagłówki ]

    Jotte wrote:

    >> przeciez w rynkowej ocenie byliby w oczywisty sposob o wiele lepiej
    >> oceniani wiec tez wynagradzani.
    >> sprzataczka "z powolaniem" tez moze zarabiac wiecej niz taka ktora
    >> robi byle jak :-P
    >
    > Oceny pracy sprzątaczki łatwo dokonać.
    > Zrób to samo z oceną pracy nauczyciela.
    >

    W wielu krajach zaczyna sie to juz robic. To, co sie mierzy, to postepy
    uczniow w przedmiocie - uczniowie pisza co jakis czas zewnetrznie
    oceniane, zestandaryzowane testy i mierzy sie dlugofalowo robienie przez
    nich postepow - jest to sprawiedliwsze niz mierzenie samych
    bezwzglednych wynikow, poniewaz srednia inteligencja klasy potrafi sie
    bardzo roznic i nauczyciel, ktory klase "opoznionych" podniesie o osiem
    punktow do gory odniosl wiekszy sukces od nauczyciela, ktory klase
    uzdolnionych poprawil o piec punktow.

    W ocenie postepu bierze sie tez pod uwage postepy tej samej klasy w
    zblizonych przedmiotach, np. przyrodniczych - jesli klasa robi zblizone
    postepy w chemii i biologii, ale mniejsze w fizyce, to cos jest nie tak
    z fizykiem.

    Bierze sie pod uwage tez to, ze rozwoj ucznia nie postepuje rownomiernie
    i przejscie od zerowej wiedzy do podstawowej jest latwiejsze niz od
    podstawowej do zaawansowanej.

    Ten system ocen stosuje sie miedzy innymi w USA (w niektorych stanach,
    poniewaz stany maja pewna autonomie w edukacji) i ida za tym awanse i
    kasa, stosuja to tez niektore kraje wschodnioazjatyckie, ostatnio jest
    zainteresowanie w Zachodniej Europie (wiem, bo znam kogos, kto pracowal
    przy tworzeniu oprogramowania do takich testow).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1