PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkole › Re: Darmowe godziny w szkole
  • Data: 2007-11-30 10:44:00
    Temat: Re: Darmowe godziny w szkole
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Mirosław Habarta wrote:

    > Chyba w ten sposób będziesz liczył jego emeryturę a nie zarobki.
    >
    > To jest właśnie główny błąd rozumowania. Nauczeni uczniowie = dobry
    > nauczyciel,
    > nienauczeni uczniów = zły nauczyciel. Ale ten błąd najlepiej widać z
    > bliska, kiedy
    > porównujemy tzw. dobre szkoły ze z"złymi". Jak szkołą ma dobrą markę, to
    > idą do niej
    > dobrzy uczniowie. A takich naprawdę nie trzeba specjalnie uczyć, oni
    > szybko łapią,
    > i co najważniejsze, chcą się uczyć. Po prostu inny "materiał". I choćby
> [...]

    Nie do konca sie zgadzam. Zly nauczyciel moze calkowicie zabic
    zainteresowanie przedmiotem u zdolnego ucznia, dobry nauczyciel moze
    ucznia przecietnego powaznie zainteresowac przedmiotem. U mnie na
    przyklad dobry nauczyciel pobudzil we mnie historia - nie cierpie
    spamietywania dat i faktow, ale po trafieniu na nauczyciela, ktory
    wyjasnial mentalnosc czasow, intrygi polityczne, ciagi
    przyczynowo-skutkowe, robil w klasie role-playe z wchodzeniem w role
    uczestnikow np. kongresu wiedenskiego zainteresowalam sie i do dzis
    czytam duzo ksiazek historycznych, z niektorych kawalkow jestem bardziej
    obkuta, niz bym sie tego po sobie spodziewala i bardzo mnie to
    wzbogacilo - a w podstawowce byl to nielubiany przedmiot, na ktorym
    dawalam z siebie minimum.

    Jesli chodzi o uczniow kiepskich, to praca z nimi wymaga nieco innego
    zestawu zdolnosci i skuteczne nauczenie uczniow kiepskich jest wieksza
    sztuka niz nauczenie zdolnych.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia