PracaGrupypl.praca.dyskusjeDarmowe godziny w szkole › Re: Darmowe godziny w szkole
  • Data: 2007-11-30 10:41:20
    Temat: Re: Darmowe godziny w szkole
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:

    > Oceny pracy sprzątaczki łatwo dokonać.
    > Zrób to samo z oceną pracy nauczyciela.

    W wielu krajach zaczyna sie to juz robic. To, co sie mierzy, to postepy
    uczniow w przedmiocie - uczniowie pisza co jakis czas zewnetrznie
    oceniane, zestandaryzowane testy i mierzy sie dlugofalowo robienie przez
    nich postepow - jest to sprawiedliwsze niz mierzenie samych
    bezwzglednych wynikow, poniewaz srednia inteligencja klasy potrafi sie
    bardzo roznic i nauczyciel, ktory klase "opoznionych" podniesie o osiem
    punktow do gory odniosl wiekszy sukces od nauczyciela, ktory klase
    uzdolnionych poprawil o piec punktow.

    W ocenie postepu bierze sie tez pod uwage postepy tej samej klasy w
    zblizonych przedmiotach, np. przyrodniczych - jesli klasa robi zblizone
    postepy w chemii i biologii, ale mniejsze w fizyce, to cos jest nie tak
    z fizykiem.

    Bierze sie pod uwage tez to, ze rozwoj ucznia nie postepuje rownomiernie
    i przejscie od zerowej wiedzy do podstawowej jest latwiejsze niz od
    podstawowej do zaawansowanej.

    Ten system ocen stosuje sie miedzy innymi w USA (w niektorych stanach,
    poniewaz stany maja pewna autonomie w edukacji) i ida za tym awanse i
    kasa, stosuja to tez niektore kraje wschodnioazjatyckie, ostatnio jest
    zainteresowanie w Zachodniej Europie (wiem, bo znam kogos, kto pracowal
    przy tworzeniu oprogramowania do takich testow).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl