PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG a faktura dla byłego pracodawcy

  • 1. Data: 2008-10-24 20:59:36
    Temat: DG a faktura dla byłego pracodawcy
    Od: "syku" <s...@p...fm>

    Poraz kolejny na tej grupie spotykam sie ze stwierdzeniem że jeśli u kogoś
    pracowełem na etacie a teraz mam działalnośc to nei mogę mu wystawiać
    faktury.

    Tak było w moim przypadku. Pracowałem sobie radośnie na etacie w firmie X po
    czym założyłem DG - spółkę cywilną. Praktycznie od chwili założenia
    podpisałem z firmą X umowę na świadczenie usług i świadczę je do tej pory.
    Mam kilkudziesieciu innych klientów, kliku pracowników, dlaczego miałbym nie
    współpracować z moim byłym pracodawcą ???

    Dla mnie zupełnie to bez sensu... firma X potrzebuje moich usług, ja usługi
    świadczę, jest umowa, odprowadzam podatki, co komu to przeszkadza i na
    jakiej podstawie???

    Byłbym wdzięczy za wyjaśnienie

    syku

  • 2. Data: 2008-10-24 22:32:02
    Temat: Re: DG a faktura dla byłego pracodawcy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    syku pisze:
> [...]
    > świadczę, jest umowa, odprowadzam podatki, co komu to przeszkadza i na

    Wystawić fakturę możesz, ale tracisz prawo do ulgowego zusu oraz
    podatku liniowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-25 00:32:23
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 24 Paź, 22:59, "syku" <s...@p...fm> wrote:

    > Poraz kolejny na tej grupie spotykam sie ze stwierdzeniem że jeśli u kogoś
    > pracowełem na etacie a teraz mam działalnośc to nei mogę mu wystawiać
    > faktury.

    Bzdura. Oczywiście, że możesz. Jedyne co, to wystawiając taką fakturę
    tracisz prawo do obniżonej składki ZUS w pierwszych dwóch latach. Ale
    spółki cywilnej to chyba i tak nie dotyczy?

    --
    mihau

  • 4. Data: 2008-10-25 05:22:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-25, mihau <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Bzdura. Oczywiście, że możesz. Jedyne co, to wystawiając taką fakturę
    > tracisz prawo do obniżonej składki ZUS w pierwszych dwóch latach. Ale
    > spółki cywilnej to chyba i tak nie dotyczy?

    Dotyczy każdego ze wspólników odrębnie. Traci też prawo do rozliczania
    się według skali liniowej 19%.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-10-25 06:01:51
    Od: "kinde" <k...@s...poczta.zabezpieczenie.onet.pl>

    a jeśli firma rozlicza się ryczałtem?
    i jeśli pracownik jest w tej firmie zatrudniony dodatkowo na etat?

  • 6. Data: 2008-10-25 07:21:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-25, kinde <k...@s...poczta.zabezpieczenie.onet.pl> wrote:

    [...]

    > a jeśli firma rozlicza się ryczałtem?
    > i jeśli pracownik jest w tej firmie zatrudniony dodatkowo na etat?

    I teraz dopiero o tym mówisz? A Ustawę o zryczałtowanym podatku
    dochodowym przeczytałeś?

    Prawdpodobnie podpadasz pod to:

    ------
    Art. 8

    1. Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
    z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

    [...]

    6) rozpoczynających działalność samodzielnie lub w formie spółki, jeżeli
    podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników, przed rozpoczęciem
    działalności w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym rok podatkowy,
    wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy
    czynności wchodzące w zakres działalności podatnika lub spółki.

    2. Jeżeli podatnicy, wymienieni w ust. 1 pkt 6, nie zamierzają wykonywać
    działalności na rzecz byłych lub obecnych pracodawców, mogą do dnia rozpoczęcia
    działalności, o którym mowa w art. 7, zawiadomić naczelnika urzędu
    skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika o korzystaniu z
    opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. ____W przypadku,
    gdy podatnik lub spółka dokona sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów,
    lub uzyska przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego
    pracodawcy, traci prawo do ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i poczynając
    od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego opłaca
    podatek dochodowy na ogólnych zasadach___.
    -----

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-10-25 18:45:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Fri, 24 Oct 2008 22:59:36 +0200, "syku"
    <s...@p...fm> zakodowal:

    >Poraz kolejny na tej grupie spotykam sie ze stwierdzeniem że jeśli u kogoś
    >pracowełem na etacie a teraz mam działalnośc to nei mogę mu wystawiać
    >faktury.

    Niższych składek nie mogą jednak opłacać osoby, które wykonują
    działalność gospodarczą na rzecz byłego pracodawcy, na rzecz którego
    przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym lub w
    poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach stosunku pracy lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres wykonywanej
    działalności gospodarczej.

    Jeżeli fakturujesz za to, co wcześniej było Twoją pracą - ZONK.
    Ale jak pracowałeś na stanowisku "programista" to spokojnie możeszy
    wystawiać fakturę za "konserwację powierzchni płaskich".
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded