PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto emigrowac?

  • 11. Data: 2002-06-25 08:54:33
    Temat: Re: Czy warto emigrowac?
    Od: <c...@p...onet.pl>

    > Zgadzam sie, moi wspolpracownicy (niemieccy) maja to do siebie ze zbieraja
    > te pieniadze, jakby
    > od tego zalezalo ich zycie. Natomiast reszta zagranicznych kolegow cieszy
    > sie bawi i wydaje na piwo ;)

    mylisz sie Niemcy tez potrafia sie na swoj sposob bawic, ale potrzebuja do tego
    pieniedzy (dobry sprzet np. rowerowy, narciarski itp. kosztuje sporo), no a
    Polak zadowoli sie piwem :)

  • 12. Data: 2002-06-25 08:59:10
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > Pamiętaj jednak, że tutaj niedługo może będzie Cię stać na własny dom,
    co zasadniczo
    > powoduje inne spojrzenie na świat i otoczenie...

    Zazdroszczę Ci optymizmu :)

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 13. Data: 2002-06-25 09:06:06
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    Witam

    "Samotnik" <s...@s...eu.org> wrote in message
> [...]
    zachodzie
    > poza jednostkami wybitnymi kariera dla imigrantów zatrzymuje się w
    większości
    > przypadków na pewnym etapie - jeśli Cię to zadowala i jesteś gotowy
    zamienić
    > śmierdzące klatki na perspektywę zatrzymania się w rozwoju zawodowym - to
    wyjeżdżaj.
    > Pamiętaj jednak, że tutaj niedługo może będzie Cię stać na własny dom, co
    zasadniczo
    > powoduje inne spojrzenie na świat i otoczenie...

    A mi sie wydaje, ze warto wyjechac, aby zdobyc niezbedne doswiadczenie
    wlasnie
    majac w perspektywie rozwoj zawodowy a zarobione pieniadze ulokowac
    w Polsce np. w nieruchomosciach, ktore w Polsce w chwili obecnej, w
    porownaniu
    do cen w UE sa smieszne. I to ja w tej chwili robie.
    Watpie, czy bez dostatecznego doswiadczenia (nie majac ukladow) uda ci sie
    uzyskac
    wspomniana stabilizacje zyciowa w Polsce.
    Poza tym nieprawda jest, iz nie ma perspektyw dla obcokrajowca np. w
    Niemczech.
    Tylko czlowiek bojacy sie zrobic stanowczy krok i odwaznie spojrzec w
    przyszlosc
    nie podejmie sie wyzwania, od ktorego zalezy poprawa jego stanowiska.
    Wszyscy
    ludzie, ktorzy wyjechali do pracy, maja odpowiednia werbe, aby to zrobic,
    nie bojac sie
    konsekwencji.

    Dom? Panstwo niemieckie doklada do twojej inwestycji w przeciagu 8 la ok.
    78000 DEM
    w tej czy innej postaci (ulgi podatkowe). Wskaz mi takie zaangazowanie
    panstwa
    w Polsce w rozwoj budownictwa mieszkaniowego? Nie wiem, czy wczesniej mozna
    dorobic sie
    wlasnego kata na emigracji, czy tez w Polsce. Zaznaczam, ze nie interesuja
    mnie
    stare mieszkania tylko nowe. Ponadto, o wiele latwiej uzyskac kredyt
    mieszkaniowy
    w Niemczech dla nas Polakow niz w Polsce (sam probowalem). kropka.

    > Samotnik
    > Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 14. Data: 2002-06-25 09:07:10
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    Witam

    <c...@p...onet.pl> wrote in message
    > zasadniczo
    >
    > zgadza sie, a w Niemczech czy Austrii bedzie Cie stac na conajwyzej na
    wynajete
    > mieszkanie, oczywiscie w bloku o schludnej klatce schodowej i otoczeniu

    Bzdura

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 15. Data: 2002-06-25 09:08:52
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    Witam

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > . Czemu więc czepiasz się ludzi,

    > Nie czepiam sie. Zwlaszcza autor 2-o posta w sumie nie pisze o "pelnym
    > wyjezdzie". Natomiast pisze o sobie jako o pokoleniu emigracyjnym,
    poniewaz
    > wiekszosc moich znajomych wyjechala ....i nie wrocila. Niestety uwazam , i
    > jako raczej beznamietne stwierdzenie faktu, ze jesli ktos zdobedzie
    > stabilizacje w kraju o wyzszym standardzie, to juz raczej tam zostanie. A
    > poniewaz dotyczy to jednostek akurat najinteligentniejszych, rzutkich
    _______________________________^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^

    Uff. Az mi sie cieplo zrobilo

    > itp...jest to strata dla kraju...i to nie z ich winy tylko ukladow ktore
    > wywoluja. i to wywoluje moje rozgoryczenie

    > Podane warunki brzegowe osiagniemy ..moze...za 10-20 lat....w tym czasie
    dzieci
    > obecnej emigracji nie beda juz Polakami, tylko obywatelami kraju
    rodzinnego.

    > Odpowiedz na tytulowe zapytanie posta przewodniego:"Z punktu widzenia
    jednostki
    > emigrujacej warto emigrowac".
    >

    > Pozdrawiam
    > Krzysztof

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 16. Data: 2002-06-25 09:16:40
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

  • 17. Data: 2002-06-25 09:24:40
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    .

    > Napisałem 'może'. :)))

    Mimo tego :-)
    Rozejrzę się za urlopem podobno pomaga ;-)

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 18. Data: 2002-06-25 10:22:18
    Od: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>

> [...]
    tego
    > pieniedzy (dobry sprzet np. rowerowy, narciarski itp. kosztuje sporo), no

    Ciekawe ze tak uogolniasz wnioskujac z jednego zdania. Maly psycholog?
    Jakbys nie zrozumial przekazu
    to chodzilo mi raczej o zaangazowanie w przebywanie z przyjaciolmi i wspolne
    weselenie sie z lepszego zycia
    we wspanialym i bogatym kraju ;) Masz racje, Niemcy kupuja dobry sprzet,
    szybsze samochody, wydaja na to kupe kasy,
    szkoda tylko ze nie dla wlasnej satysfakcji tylko na pokaz dla sasiadow (np.
    papierosy na Asia Markt w Czechach, tylko dlatego
    ze maja te sama oprawke co oryginalne, chociaz smakowo nie przypominaja
    pewnie nic poza palona sloma)

  • 19. Data: 2002-06-25 10:51:13
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    <c...@p...onet.pl> wrote in message
    > zasadniczo
    >
    > zgadza sie, a w Niemczech czy Austrii bedzie Cie stac na conajwyzej na
    wynajete
    > mieszkanie, oczywiscie w bloku o schludnej klatce schodowej i otoczeniu

    A tu cie stac na wiecej? Bo ja akurat wynajmuje, i to nie sam, bo mnie nie
    stac. A klatka jest zapluta, ze o 'didzejach' w trzech pasach pod klatka nie
    wspomne.
    /p

  • 20. Data: 2002-06-25 11:14:16
    Od: "Pawelek" <p...@g...net>

    Witam

    "NSX" <n...@a...waw.pl> wrote in message news:af816u$qmp$1@news.onet.pl...
> [...]
    > niedogodnosci
    > zwiazane z przenosinami, a moze to wszystko to tylko wrazenie a w sumie

    Sadzac po twoim opisie, masz w Polsce uregulowany status materialny, ktory
    pozwala ci rozejrzec sie za praca, ktora spelni twoje oczekiwania (mowie o
    zachodzie).
    Czy warto? Na pewno. Popatrz na moje poprzednie posty, ktore niejako
    sa odpowiedzia na twoje pytanie. Musisz jednak poniesc pewne koszty,
    ktore w przyszlosci zwroca sie z nawiazka. Mowie o szkolach niemieckich
    dla dzieci, rozlace z rodzina itp.
    Ale. Wiekszosc firm moze ci zafundowac bezplatne, lub dotowane przeloty
    do Polski w okreslonej ilosci na rok, tak wiec rozlaka taka nie bedzie az
    taka trudna. Poza tym rodzina bedzie sie bardziej cieszyc twoim wyjazdem
    niz jak bys pozostal w Polsce. Dzieci szybko ucza sie jezyka. Ja swojego
    syna posylam do przedszkola na rok przed rozpoczeciem edukacji i tyle
    mu wystarczy.
    Standard zycia na pewno zrekompensuje ci rodzinne nieogodnosci.
    Jak juz wspomnialem, sa firmy i firmy i nie majac noza na karku wybierz
    oferte, ktora bedzie najlepsza. Nie decyduj sie na jakis startup, bo nie
    wiadomo jak dlugo taka firma jeszcze podziala. Oczekuj jak
    najkorzystniejszych
    warunkow placowych i socjalnych. Wbrew pozorom latwo taka prace znalezc
    nie laszczac sie na ochlapy i potem narzekac.
    I nie troszcz sie o stosunek pracodawcy czy innych kolegow do ciebie.
    Pod wzgledem wyksztalcenia i doswiadzcenia, wielu Niemcow z gornej
    polki nie dorasta typowym polskim informatykow do piet.

    Pozdrawiam i zycze powodzenia
    Pawelek