PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy w malej firmie sie mozna rozwijac? › Re: Czy w malej firmie sie mozna rozwijac?
    From: "gosc" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy w malej firmie sie mozna rozwijac?
    Date: Tue, 14 Dec 2004 16:51:00 +0100

    > Jako, ze jestem osoba towarzyska, zawsze mazylem o pracy w wielkiej
    > miedzynarodowej firmie zatrudniajacej "tlumy" pracownikow. A praca w tak
    > malej firmie jakos mnie przeraza i wydaje sie byc nudna.

    to mozesz mnie wziasc na tego drugiego ;)

    powazniej - mnie sie wydaje, ze male firmy maja sporo uroku, ale i wady

    male firmy latwo popadaja w balagan organizacyjny, bo w nieduzym balaganie
    stosunkowo latwo sie polapac, a pozniej pozostaja zle nawyki

    odnosze wrazenie, ze duze firmy nie zbyt cenia te malutkie, sam pracowalem w
    takiej malej kilka ladnych lat, a teraz trudno mi znalazc cos rozsadnego,
    mimo, ze mialem sporo obowiazkow i naprawe wiele roznych rzeczy poznalem - i
    to jest moim zdaniem najwieksze ryzyko! pozniej trudno sie z tego wyrwac i
    juz na zawsze mozesz byc skazany na male firmy

    za to w malej firmie wlasnie poznajesz mnostwo roznych apektow i masz pewna
    wiedze na temat tego co robi kilka lub nawet kilkanascie osob w duzej
    firmie, problem w tym, ze czesto ta wiedza jest dosc ogolna i nie do konca
    uporzadkowana

    jesli jednak chodzi o firme corke jakiejs zagranicznej firmy, to wydaje mi
    sie, ze jest to szybka mozliwosc awansu, bo przeciez zapewne niemcy nie
    zakladaja, ze caly czas polska filia bedzie taka nieduza, ponadto jak
    zgaduje twoj pracodawca pewnie juz od dawna planowal lub rozwazal taki
    scenariusz o jakim dowiedziales sie niedawno

    wydaje mi sie, ze kazda decyzje powinines analizowac rowniez pod katem,
    jakie sa inne opcje - jesli sie nie zgodzisz, to czy nie bedzie to oznaczalo
    konca twojej pracy w tej firmie? czy masz inna alternatywe i czy bedzie ci
    sie latwo gdzies zaczepic w duzej firmie, takiej jak chcesz?

    bo jesli nie wyglada to zbyt rozowo, to moze nie warto za bardzo grymasic,
    tylko wykorzystac najmocniej jak sie da ta sytuacje, do nauczenia sie nowych
    rzeczy, w miedzyczasie rozgladajac sie za jakas nowa, ciekawsza oferta