PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to wyjazd służbowy

  • 1. Data: 2002-11-18 09:54:47
    Temat: Czy to wyjazd służbowy
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    Witam!
    Mam DG z siedzibą firmy w Łodzi, jednak w praktyce wygląda to tak, że cały
    tydzień siedzę w Wa-wie i wracam do Łodzi tylko na weekendy. Po prostu
    pracodawca warszawski zażyczył sobie, żebym miał DG.
    Czy w takim wypadku mogę sobię wypisywać polecenie wyjazdu służbowego i
    wrzucać w koszty (jako koszty delegacji) biety PKP+diety+150% diety za
    nieudokumentowane noclegi+bilet miesięczny?
    Czy wartość diety na dobę wynosi 12pln?
    Tytus

  • 2. Data: 2002-11-18 10:38:06
    Temat: Re: Czy to wyjazd służbowy
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > wrzucać w koszty (jako koszty delegacji) biety PKP+diety+150% diety za
    > nieudokumentowane noclegi+bilet miesięczny?

    Daj to moze na pl.biznes?

    Pozdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-11-18 11:38:09
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Czy wartość diety na dobę wynosi 12pln?
    > --

    Ja dostaje ok. 19PLN netto (ale oprocz diety na wyzywienie jest tam jeszcze
    jakis maly skladnik).

    MarP

  • 4. Data: 2002-11-18 13:06:34
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    > Ja dostaje ok. 19PLN netto (ale oprocz diety na wyzywienie jest tam
    jeszcze
    > jakis maly skladnik).

    Właśnie znalazłem, że od 1.IV.2002 kwota diety wynosi 19pln (nie ma mowy czy
    netto czy brutto, bo dieta nie jest opodatkowana). A ten mały składnik to
    pewnie 20% diety na przejazdy. Wtedy wychodziłoby rzeczywiście 19pln
    "netto".

    Tytus

  • 5. Data: 2002-11-18 13:32:03
    Od: "SPP" <s...@o...pl>

    W artykule news:aradf5$d7n$1@news.tpi.pl,
    niejaki(a): Tytus z adresu <m...@w...pl>
    napisał(a):
> [...]
    > delegacji) biety PKP+diety+150% diety za nieudokumentowane
    > noclegi+bilet miesięczny? Czy wartość diety na dobę wynosi

    Nie. Jako "właściciel" DG wszystko musisz dokumentować
    rachunkami/fakturami VAT z wyjątkiem diety (19 zł). Nie możesz
    więc mieć ryczałtu na dojazdy czy noclegi, możesz rozliczyć
    bilety (nawet tramwajowe ;-)), bilet miesięczny jest przecież
    dokumentem.

    SPP
    s...@o...pl