PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy › Re: Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy
    Date: Fri, 02 Sep 2005 09:39:50 +0200

    Re to: Krzysztofsf [Thu, 01 Sep 2005 23:47:28 +0200]:

    > A kto narzekaczom daje te rozwiazania "pod nos" ?

    Tutaj? Nikt nie da. To sie trzeba przejsc, rozejrzec, popytac
    jakie ma sie mozliwosci. Istnieje calkiem sporo organizacji
    non-profit, ktore za takie porady pieniedzy nie biora. Nasze
    OHP np. dosc czesto organizuje darmowe doszkolenia np. dla
    archiwistow na konkretne potrzeby konkretnych firm nawet, po
    ktorych najlepsi dostaja oferte pracy. Innych miast nie znam,
    tak ze podpowiadac moge co najwyzej na wlasnym terenie, na
    innych trzeba sie jednak samodzielnie porozgladac.

    Tak, czasami sa to rzeczy podtykane "pod nos": oglaszane
    w gazetach, w urzedach pracy, nawet na plakatach widywalam.
    Ale pierwszy krok to trzeba samemu zrobic. Mala tez mogla
    wtedy sie zwinac i uciec, prawda? Ale rozwazyla ze mna
    rozne mozliwosci i wybrala taka, w ktorej wiedziala ze sie
    potrafi odnalezc.

    > "Wyemigruj" albo "jedz do jeszcze wiekszego miasta" to
    > sa rozwiazania?

    Nie, to sa tylko podpowiedzi gdzie moze lezec rozwiazanie.
    Podpowiedziami sa tez propozycje w jaki sposob sie mozna
    doksztalcic -- tylko co z tego, skoro znajduje sie milion
    powodow, dla ktorych jest to rzekomo awykonalne? Podpowiedzi
    to takze propozycje jak i gdzie szukac, jak pisac dokumenty,
    gdzie sie z nimi udac -- i nadal, milion powodow czemu nie.

    Puscilam tu i na pl.biznes pewna propozycje. Zglosilo sie
    szesc osob, wczoraj juz z jedna rozmawialam, maja szanse
    ruszyc sie z miejsca. 6 osob. Reszta dalej siedzi i jeczy.
    I niech sobie jecza, nie moja sprawa.

    > Ktos sie zainteresowal jej sytuacja i zaproponowal u siebie
    > czy u znajomego wykonywanie jakis czynnosci wzamian za pieniadze
    > (czyli prace a nie akwizycje).

    Owszem, prace. Ta praca nie powstala na jej potrzeby, byla
    potrzebna taka a taka osoba do tego i tamtego. Fakt, sama
    ja umowilam zeby pogadala i zobaczyla co z tego wyniknie,
    ale zauwaz, ze dziewczyna nie miala juz czasu szukac zajecia
    samodzielnie. Dostala konkretny adres pod ktory poszla i to
    byla cala ta pomoc. Uczy sie rownolegle, i to juz sobie sama
    wymyslila i zalatwila. Z malym dzieckiem, pracujac za male
    pieniadze, wynajmujac pokoj, bez rodziny i przyjaciol --
    ona jakos potrafi. Widac nie znalazla powodu dlaczego to sie
    napewno nie uda ;P

    > wiekszosc "narzekaczy" jakos nie ma podobnego szczescia.

    Wiekszosci narzekaczy nie jest to bynajmniej potrzebne.
    Maja domy, maja co jesc, maja jak widac nawet pieniadze na
    dostep do Internetu. To nie sa zadne drastyczne warunki,
    wymagajace az takiej interwencji kogos z zewnatrz.

    Kira