PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to prawda? › Re: Czy to prawda?
    From: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy to prawda?
    Date: Mon, 22 Dec 2003 07:00:09 +0100

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bs5b91$17m$1@inews.gazeta.pl...
    > Może, ale tylko wtedy gdy tu zwalniają, a tam przyjmują, a do tego w
    przerwie
    > masz zasiłek, który ogranicza twoją wypłacalność najwyżej o połowę.

    To, o czym piszesz to bzdury wymyslone przez socjalistów, którym nigdzie na
    dłuższą metę ich wprowadzenie w życie nie wyszło...

    > wiele z tych dobroci za PRL-u jeszcze nie istniało, a pełne obecnie półki

    Chcesz mi wmówić, że gdyby PRL trwał to byśmy mieli tak jak teraz?..
    Przypomnę maluchy na talony... Bo samochody w PRLu juz jeździły...

    > z co najmniej dwóch powodów. Za PRL-u każdy CHZ mógł kupować towary za
    > granicą w ramach przydzielonych dewiz, żeby PHW mógł je sprzedać
    konsumentom

    :-))))))
    Bzdury waść piszesz.
    Łatanie dziury dolarowej komunistów nazywasz gospodarką?...

    > w kraju. Teraz wydanie firmom zagranicznym pozwoleń i zwolnienie z
    podatków
    > zaowocowało tym, że masowo stawiają hipermarkety i dbają o to, żeby towar
    > stale był na półce w nadziei, że ubożejące społeczeństwo wszystko wykupi.

    A jednak ci - jak mówisz biedni - ludzie kupuja na potęgę.
    Byłem w Media Markt, bo chciałem wybrać coś dla mojej mamy. Nie zdecydowałem
    się. Zadzwoniłem do siostry, trochę mi poradziła. Poszedłem trzy dni
    później. Połowa towaru zniknęła...
    Mojego asortymentu też nie było i musiałem jechać gdzie indziej, by go
    kupic..
    To nie jest bieda...

    > Osobny problem, to obecność towarów na półkach spowodowana zmniejszającą
    się
    > siłą nabywczą potencjalnych klientów, połączona z wysokimi cenami. Nie
    jestem
    > ekonomistą więc mogę się mylić w liczbach, ale nie w podstawowym
    założeniu -
    > uważam, że dwukrotny wzrost pensji i dwukrotny spadek cen, zaowocowałyby
    > kłopotami w zaopatrzeniu. Może nie do tego stopnia, żeby na półkach stał
    > tylko ocet, ale handlowcy mieliby już duże problemy.

    To oczywiste, co piszesz. Tyle, że wtedy nic by nie było, bo nie opłacałoby
    się produkować a dokadniej nie dałoby się otrzymać tych zmniejszonych cen.
    Jeśli nie wolno by było ich oficjalnie podwyższać powstałby po prostu czarny
    rynek. Dokładnie jak w PRLu..
    Tak więc Twoje koncepcje to bzdury.

    > Tak naprawdę to lewica od 1989-go jeszcze nie rządziła. Za pierwszym razem

    Przewrotność godna lewicowca.
    A Oleksy, Cimoszewicz? Pawlak to też rząd lewicowy..
    Biedna ta lewica..
    Ale to NTG..

    > Nic z tych rzeczy. Firma, a raczej bardziej pracownicy ucierpieli przez
    > prywatyzację. Przenosiny firmy najpierw o 50 km, a gdy to nie przyniosło
    > spodziewanych rezultatów o dalsze 150 km, to ukryta forma zwolnienia
    > grupowego w "białych rękawiczkach"

    Czyli w skrócie rzecz ujmując jesteś teraz bezrobotnym, bo nie chciało ci
    się dupy ruszyć?..
    No pięknie..

    Pzdr
    Brodek