PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to prawda? › Re: Czy to prawda?
    From: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy to prawda?
    Date: Mon, 22 Dec 2003 06:28:23 +0100

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bs5cuh$52u$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy to żeby nie zdechł z głodu, lub nie musiał kraść, zabijać lub w
    > ostateczności wybierać ze śmietników żeby przeżyć - nie jest
    wystarczajęcym
    > powodem?

    Nie. Zdecydowanie nie.
    Melodramatyzujesz zresztą.
    Nikt nie każe ci umierać z głodu i nie jest to żadna alternatywa do
    zatrudniania wszystkich w firmie państwowej jak napisałeś wcześniej.
    A kraść (nie wspominając o zabijaniu) po prostu nie wolno.

    > Wkładanie do jednego wora "zawodowych bezrobotnych" i takich co chcą
    pracować
    > a nie mogą, to niestety specyfika polskiej rzeczywistosci.

    Strukturalni bezrobotni to 'zawodowi bezrobotni' a do tego jeszcze
    uważający, że im się należy.
    Nie uważasz, że Tobie się należy? Właśnie to piszesz przecież...
    Co to znaczy nie mogą pracować? Przysłowiowe rowy są dla każdego. tyle, że
    Ty _nie_ _chcesz_ przy rowach pracować, prawda? I ja Ciebie rozumiem, ja też
    bym nie chciał. Tylko znów dlaczego wymagasz ode mnie bym to ja pacił za to,
    że Ty chcesz, by było tak, czy tak?..

    > Doradca zawodowy po testach stwierdził, że zawód mam dobrze dobrany, a do
    > innych specjalnie się nie nadaję. Czy ktoś długo będzie trzymał np.
    > sprzataczkę, która sprząta nie dość, że wolno to jeszcze nie skutecznie?
    > Stawiam, że dzień no góra dwa. Sprzątać wbrew pozorom też trzeba umieć.

    Doradca był głupi. Weźmy tak:
    Jesteś piłkarzem, który dobrze podaje, ale zestarzał się i nie biega juz tak
    szybko. Klub się Ciebie pozbywa. Żaden inny nie chce przyjąć. A zarówno Ty
    jak i ten "doradca" mówicie, że Ty możesz być tylko piłkarzem. I Ty domagasz
    się stworzenia klubu, gdzie będziesz mógł grać i który będzie ci normalnie
    płacił!!!
    A teraz podstaw za piłkarza swój zawód..

    > patrz wyżej

    Jak wyżej..

    > Firma zaczęła wtedy zwalniac i nadal zwalnia.

    Czyli jak napisałem - przegapiłeś moment i utonołeś razem ze swoim okretem.
    To się nazywa lojalność..

    > Nie pieprzę, tylko nie widzę sensu przeprowadzki do miasta o wyższym
    > bezrobociu lub o wyższych kosztach utrzymania. Żona ma też ponad 40 lat,
    więc
    > w innym mieści pracy by nie dostała.

    Ale sens w tym, by ktoś ci płacił za to, że mieszkasz tam gdzie mieszkasz i
    nie poszukał nigdzie indziej (kto ci karze od razu się przperowadzać)
    widzisz?..
    Bo w tym to ja sensu nie widzę.
    A dobra 40 to dla wielu firm skarb. Oczywiście jeśli na czymś się zna i
    potrafi to robić...

    > Czy to tak trudno zrozumieć, że większość się nie nadaje do własnej
    > działalności.

    Jak pokazałeś potrafisz biadolić i skomleć. Masz dwie lewe ręce do roboty.
    Masz dwie lewe ręce do myślenia o biznesie. To dlaczego oczekujesz, że ktoś
    cię zatrudni? Dlaczego oczekujesz, że ktoś bedzie za ciebie placił?
    Bo jesteś nie umiejacym się przystosować nieudacznikiem i Tobie się nalezy,
    tak?..

    to ja jednak wolę tę kasę wydać na dofinansowywanie stażu dla absolwentów -
    by oni dostawali jakąś kasę a pracodawca podejmował mniejsze ryzyko.Aaaa...
    Kasa, na pierwszego, może drugiego absolwenta, by nie zatrudniać dziesiątki
    kolejnych "ze wsparciem"...

    Pzdr
    Brodek