PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy studia mają sens??? › Re: Czy studia mają sens???
    From: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy studia mają sens???
    Date: Sun, 17 Apr 2005 22:52:41 +0200

    "Robert Zawodny" <robert.zawodny@[usunto]gazeta.pl> wrote in message
    news:l3a5619oaok71oinkmjlsho4t2c045jebi@4ax.com...
    > Witam.
    > Jestem osobą, która mocno stąpa po ziemi i obserwuję co się dzieje. Jest
    > wielkie bezrobocie. Firmy prywatne zatrudniają rodzinę i znajomych.
    > Budżetówka samą rodzinę. Studia nie gwarantuję nawet tego, ze ktoś się do
    > Ciebie odniesie z szacunkiem /być może studia skończyłeś po znajomości i
    > nic nie umiesz, a będziesz zawracał tutaj głowę/. Wiadomo, że po studiach
    > nie ma się za wiele wiadomości praktycznych. Pytam, więc po co się
    > starać, marnować czas i pieniądze na marne studia. Analizując ogłoszenia
> [...]

    Masz racje - nie jest tak, ze studia Tobie zagwarantuja prace, ale w duzej
    mierze ich brak zagwarantuje bezrobocie. Jesli naprawde uwazasz, ze nie to
    nie dla Ciebie to pojdz do jakiejs pracy, ktora Ciebie interesuje i nie
    wymaga studiow i mozna sie bez nich obejsc a pozycje osiagnac dzieki
    doswiadczeniu.... i pojdz zaocznie na jakas prywatna uczelnie w stylu "place
    i mam" - po prostu kiedys bedziesz dobry, ale awanasuja kogos innego bo ma
    "mgr".

    Inna sprawa, ze w normalnych krajach sprawa wyglada tak, ze do prostszych
    zawodow ludzie ucza sie w szkolach zawodowych (nawet ludzie w wieku 40 lat
    jak chca zmienic zawod to ida na 2 lata do takiej szkoly - weekend lub
    wieczory) i to wystarczy do naprawde komfortowego zycia. Natomiast na studia
    idzie elita. Natomiast u nas studiuje kazdy i w ten sposob zdeprecjonowal
    sie dyplom... m.in. przez takie uczelnie o jakich wspomnialem. Zreszta niech
    ktos mi powie, ze programu takiej Ekonomii czy Zarzadzania i Marketingu nie
    mozna zrobic spokojnie w 2 lata, a jest to sztucznie ciagniete przez 4,5 lub
    5 lat zeby wyciagnac z tego magistra.

    pozdrawiam
    Zbyszek