PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawca może umieścić w umowie o pracę ....

  • 21. Data: 2002-10-18 13:48:55
    Temat: Re: Czy pracodawca może umieścić w umowie o pracę ....
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Xena <t...@l...com.pl> wrote:

    > Punkt widzenia zalezyu od punktu siedzenia. Pracodawca ma inne
    > priorytety niż pracownik.

    Akurat jestem pracownikiem. I wole więcej zarabia, niż miec 'osłony
    socjalne'.

    --
    ___________ (R)

  • 22. Data: 2002-10-18 19:21:23
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > Ana jakiej podstawie sąd pracy miałby to wykreślić - możesz wskazać? Bo
    > jakoś nie widzę... skoro pracownik podpisuje takie cos, to jego broszka
    > i tyle.

    Jeżeli pracownik podpisze, że po okresie próbnym zabije swoja żonę i wtedy umowa
    zostanie
    automatycznie przedłużona na czas nie określony?
    Wtedy też nikomu nic do tego?

    Dokument niższej rangi nie może być sprzeczny z dokumentem wyższym bo wtedy jest po
    prostu nie
    ważny.

    Sąd pracy nie musi nic wykreslac, bo po prostu umowa, ktora ma w tytule "umowa o
    prace"
    automatycznie podlega pod kodeks pracy. W kodeksie pracy natomiast jest wszystko
    bardzo dokladnie
    opisane co wolno pracodawcy i pracownikowi i co im nie wolno.
    Strony więc mogą sobie pisać co im sie podoba a ważne bedzie i tak tylko to na co
    kodeks pozwala.

    mer

  • 23. Data: 2002-10-18 19:44:07
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako mer zamieszkała pod adresem
    <b...@n...pl> napisała:

> [...]
    > pracodawcy i pracownikowi i co im nie wolno. Strony więc mogą sobie
    > pisać co im sie podoba a ważne bedzie i tak tylko to na co kodeks

    Jak rany, który fragent kodeksu pracy nie pozwala tak sformułować umowy?
    (Jak było w przykładzie?)
    Tatiana

  • 24. Data: 2002-10-18 21:33:48
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl> writes:

    > Jeżeli jesteś niezastąpiony (podobno nie ma ludzi niezastąpionych), to
    > możesz sobie wybierać czy podpiszesz czy nie. Albo żyjesz w dużym mieście,
    > gdzie możesz sobie wybierać pracodawców (weź pod uwagę, że nie wszyscy
    > mieszkają w Warszawie). Jeżeli masz np. na utrzymaniu dzieci i pozostajesz
    > bez pracy dłuższy czas, to podpiszesz. A potem nieszczęśliwie skręcisz kark
    > i będziesz patrzył, jak twoja rodzina zdycha z głodu. Bo kto przyjmie do
    > pracy faceta ze skręconym karkiem? A pracodawca nie wypłaci ci
    > chorobowego...

    przepraszam, ale od placenia chorobowego to sa ubezpieczenia
    zdrowotne.

    w zadnym normalnym kraju z normalna gospodarka pracodawca nie placi za
    chorobe pracownika!

    w polsce to stoi na glowie.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 25. Data: 2002-10-19 06:15:58
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > Jak rany, który fragent kodeksu pracy nie pozwala tak sformułować umowy?
    > (Jak było w przykładzie?)
    > Tatiana

    Cytuje siebie:

  • 26. Data: 2002-10-21 06:36:48
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    > w zadnym normalnym kraju z normalna gospodarka pracodawca nie placi za
    > chorobe pracownika!
    >
    > w polsce to stoi na glowie.

    Fakt.
    Ale czy Ty czytasz moje maile do końca? Prawdziwy filozof, to w dodatku tak
    ładny (tak, tak - zajrzałem na Twoją stronę internetową ;-) ) powinien
    bardziej analizować komentowane wypowiedzi :-)

    pzdr.
    SławekM

  • 27. Data: 2002-10-21 06:38:02
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat jestem pracownikiem. I wole więcej zarabia, niż miec 'osłony
    > socjalne'.

    Czy Ty czasem nie jesteś sympatykiem UPR-u ?
    Nie odpowiadaj. Od razu cię przejrzałem :-)

    pzdr.
    SławekM

  • 28. Data: 2002-10-21 06:45:08
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Kodeks pracy to jedno wielkie obciążenie.

    Eeech, ale jesteś męczący.
    Może Twoja idea jest piękna. Sam podpisujesz umowy i umawiasz się z
    pracodawcą na to czy na tamto. Szkoda że jest tak utopijna jak nie
    przymierzając socjalizm :-)
    Otóż kolego, żaden pracodawca NIE PODPISZE z Tobą takiej umowy jak zechcesz,
    bo to on stoi na uprzywilejowanej pozycji. Mało tego - żaden pracodawca nie
    podpisze z Tobą umowy o pracę na jakichkolwiek warunkach, gdy NIC GO DO TEGO
    NIE BĘDZIE ZMUSZAŁO. A potem ci nie wypłaci wynagrodzenia. Zwłaszcza w takim
    kraju jak Polska.

    pzdr.
    SławekM

  • 29. Data: 2002-10-21 06:51:47
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości news:aoou16

    > No oczywiście. Na przykład w takiej Irlandii sprawdzono doświadczalnie.
    > I to doświadczenie mówi, że się mylisz.

    Chcesz przez to powiedzieć, że w Irlandii nie ma prawa pracy?

    pzdr.
    SławekM

  • 30. Data: 2002-10-21 08:29:18
    Od: "mer" <b...@n...pl>

> [...]
    > NIE BĘDZIE ZMUSZAŁO. A potem ci nie wypłaci wynagrodzenia. Zwłaszcza w takim

    Męczący to ty jesteś.
    Już wiele razy było dyskutowane na tej liście.
    Nie wiem czy to pojmiesz, ale codziennie w Polsce jest podpisywane setki umów o
    pracę.
    Możesz nam wytłumaczyć co takiego niepojętego każe tym okropnym pracodawcom jednak
    podpisywać te
    umowy.
    Przecież zgodnie z twoja logiką wcale nie muszą tego robić?

    mer