PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy ktoś wie ??? › Re: Czy kto? wie ???
    From: "livia" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy kto? wie ???
    Date: Thu, 21 Oct 2004 23:52:50 +0200

    >Mo napisał

    Zdaje mi się, że pomijasz jeden szczegół - pracownik zabiera komórkę do
    domu (a na początek w ogóle ją dostaje), bo wykonuje pracę, która może
    wymagać wezwania go o każdej porze, tak jak pisał wcześniej A Kto to. On
    jej nie bierze dla własnej przyjemności, po to, żeby wydzwaniać nie
    wiadomo gdzie. A inwigilacja po godzinach pracy przydaje się o tyle,
    żeby sprawdzić, czy ten czy ów mówiąc "nie mogę teraz przyjechać, jestem
    na pogrzebie na drugim końcu Polski" nie kłamie. To jest inwigilacja.

    - To co opisujesz nazywa się "dyżur domowy" i jest traktowane tak samo jak
    praca. (przeczytaj mój pierwszy post) A ja mówię o czasie niesprawowania
    pracy. Kiedy pracownik nie jest zobowiązany być do dyspozycji pracodawcy.

    Ale on go właśnie po to dostaje, żeby był zawsze w zasięgu!

    - Gdzie i u kogo takie normy obowiązują? Praca 24 godz na dobę; to niezłe
    zarobki :))) No chyba, że w służbach mundurowych.

    Krzysztof napisał:

    Jak ktos "smyczy" w zwiazku ze swoimi obowiazkami nie dostal, to daje

    takie teoretyczne komentarze jak nasza kolezanka L. (mi wcisnieto dopier

    po roku podchodow, gdy juz skonczyly mi sie wszelkie argumenty na "nie",

    szef przzestal sie bawic w tlumaczenia, ze ma to byc wyroznienie lub

    nagroda :))

    - Ale widzę, że jesteś z tego zadowolony :))) A jeśli Ci smutno z tego
    powodu, to jestem z Tobą!
    Przykro mi, też chciałabym, zeby to były jedynie teoretyczne komentarze:(

    Gromax napisał:

    masz rację, że faktura wystawiona na przedsiębiorstwo jest do zapłaty przez
    to przedsiębiorstwo, a jak chce część tych kosztów scedować na kogoś innego
    to musi zrefakturować. Ale jest to tylko operacja księgowa.
    i, ponadto, akurat z tym wątkiem dyskusji ma niewiele wspólnego.

    - Właśnie bardzo wiele bo decyduje o wielu relacjach pracownik - pracodawca.

    misiu napisał

    > jeśli komórka jest wlasnością firmy, to zgodnie z prawem powinnes ją
    zdawać
    > przed wyjściem z pracy.

    Możesz podać podstawę prawną?

    - kodeks pracy