PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy. › Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
    From: "Andy" <a...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
    Date: Thu, 17 Apr 2003 19:00:16 +0200

    Użytkownik "Lukas" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b7mjvo$3rd$2@news.onet.pl...
    > Myslenie abstrakcyjne to rzecz wrodzona
    > a wyuczenie sie tego :)...
    > Popieram twój pogląd
    > Chodziłęm kiedys do szkółki do której trudno było sie dostac
    > pewien elektroenergetyk w Polsce
    > Tam cos zauważyłem
    > Było troche ludzi wybitnie uzdolnionych
    > i miało jakies osiągniecia
    > Co wazne po nich do szkoły wkraczały roczniki i znowu pojawiały sie
    > uzdolnione jednostki
    > a kto - ich młodsi bracia
    > i tu jest dowód , że to raczej zdolnośc wrodzona i genetycznie
    dziedziczona

    Ok - inne doświadczenie (własne). Chodziłem do klasy eksperymentalnej w
    średniej szkole (technikum elektroniczne).
    Eksperyment polegał na zatrudnieniu wykładowców z politechniki i nauce
    poszczególnych przedmiotów na poziomie
    okołopolitechnicznym, mimo, że było to tylko technikum. Do klasy przyjęto
    bardzo dużo osób, które były uważane
    za szczególnie uzdolnione. Niestety - jak to w życiu bywa - zabrakło trochę
    osób, żeby stworzyć pełnoliczną klasę (27 sztuk).
    Przyjęto więc też w ostatniej chwili kilka osób, które zdały egzaminy
    wstępne (do zwykłej klasy), ale się nie dostały bo
    miały słabsze wyniki od innych (lista rezerwowa). I cóż się okazało - po 2-3
    latach poziom praktycznie się wyrównał.
    Towarzystwo reszty rówieśników, ich podejście do szkoły - to sprawiło, że ci
    "nieuzdolnieni" dogonili resztę.
    Przez 5 lat odpadły 2 osoby (jedna silnie uzdolniona ;) ). Wszyscy zdali
    maturę, w tym każdy matmę. Najgorsza ocena z matury
    z matmy to było 4.

    Pozdrawiam,
    AnDy