PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy. › Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
    From: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
    Date: Tue, 15 Apr 2003 22:42:03 +0200

    "motto" <m...@o...pl> wrote in message
    news:b7hpri$4r1$1@news.telbank.pl...

    > Myślenie abstrakcyjne też, ale chodzi mi o wyobraźnie przestrzenna
    > umożliwiającą człowiekowi wyobrażenie sobie i przedstawienie w postaci
    > "cegiełek" wymodelowanej przestrzeni problemowej.

    Ale się uczepiłeś tej wyobraźni przestrzennej. A jeśli wizualizuję sobie
    przepływ danych jako graf planarny, to jestem gorszy? A jeśli nie muszę
    sobie niczego wyobrażać, bo wiem co się z czym wiąże w tworzonym module?

    > Na czym bowiem polega programowanie??

    Na tworzeniu kodu, nothing more.

    > Na początku jest problem do rozwiązania, później znając
    > możliwości danego środowiska i sprzętu zaczyna się powolne modelowanie

    Tu piszesz o projektowaniu.

    > Dopiero tenże algorytm jest powoli przekładany na kod programu. Potem
    testy

    Algorytm? Dziedzinę sprowadzamy do algorytmu?

    > i znów w przypadku niedociągnięć staramy się bądź to poprawić sam model
    > algorytmu

    Model algorytmu?

    > słuch tak do programowania potrzebna jest wrodzona zdolność określana
    przez
    > mojego wykładowcę "wyobraźnią przestrzenna".

    Do programowania potrzebna jest dobra znajomość młotka, czyli w przypadku
    programisty - IDE.

    > można by jeszcze wspomnieć o umiejętności analizowania i wyodrębniania
    > wzorów (nie mylić z matematycznymi)

    Jakże moglibyśmy pomylić.

    > Generalnie nie chcę mi się jednak klepać tu kilkunastu KB
    > tekstu na ten temat.

    Szkoda, bo moglibyśmy się od Ciebie wiele nauczyć.

    Tomek Z.