PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy doktorant moze isc na bezrobotne ? › Re: Czy doktorant moze isc na bezrobotne ?
    From: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy doktorant moze isc na bezrobotne ?
    Date: Sun, 19 Mar 2006 19:34:27 +0100

    Fantom napisał(a):

    > Witam
    > Czy osoba bedaca doktorantem (niezatrudniona przez uczelnie) i
    > pobierajaca stypendium naukowe moze "zapisac sie" na bezrobotnego ?
    > ps. Jaka ustawa o tym mowi ?

    Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy:
    "
    bezrobotnym - oznacza to osobę, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 i 2 lit. a-e
    i g, lub cudzoziemca - członka rodziny obywatela polskiego, niezatrudnioną i
    niewykonującą innej pracy zarobkowej, zdolną i gotową do podjęcia zatrudnienia w
    pełnym wymiarze czasu pracy obowiązującym w danym zawodzie lub służbie albo
    innej pracy zarobkowej, albo jeżeli jest osobą niepełnosprawną, zdolną i gotową
    do podjęcia zatrudnienia co najmniej w połowie tego wymiaru czasu pracy,
    _nieuczącą_się_w_ szkole_, z wyjątkiem uczącej się w szkole dla dorosłych lub
    przystępującej do egzaminu eksternistycznego z zakresu tej szkoły lub w szkole
    wyższej w systemie wieczorowym, zaocznym lub eksternistycznym, zarejestrowaną we
    właściwym dla miejsca zameldowania stałego lub czasowego powiatowym urzędzie
    pracy oraz poszukującą zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, jeżeli:

    c) nie nabyła prawa do emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy, renty
    szkoleniowej, renty socjalnej albo po ustaniu zatrudnienia, innej pracy
    zarobkowej, zaprzestaniu prowadzenia pozarolniczej działalności, nie pobiera
    zasiłku przedemerytalnego, świadczenia przedemerytalnego, świadczenia
    rehabilitacyjnego, zasiłku chorobowego lub macierzyńskiego,
    "

    Teraz powstaje pytanie jaki ma status prawny doktorant, który pobiera
    stypendium. Czy to co umożliwia mu pobieranie stypendium nie kwalifikuje go jak
    "osoby uczącej się"? Przyznam, że nie wiem (choć intuicyjnie powiedziałbym, że
    jest osobą uczącą się) - może ktoś z Was wie?

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski