PracaGrupypl.praca.dyskusjeCos w rodzaju podsumowania › Re: Cos w rodzaju podsumowania
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Cos w rodzaju podsumowania
    Date: Wed, 27 Nov 2002 23:21:20 +0100

    Nina M. Miller wrote:

    > ja tu moge jako egzemplifikacje podac przyklad swojego kuzyna.
    > jest wlascicielem dyskoteki, w dyskotece jest bar.
    >
    > przez pol roku szukal barmana/ki; przewinelo sie przez ten lokal chyba
    > z pietnascie osob. zwykle po dwoch, trzech tygodniach ich zwalnial - z
    > prostego powodu: kradli.
    >
    > a to manko w kasie bylo, a to stawiali piwo swoim znajomkom, a to
    > butelka wodeczki gdzies zniknela, a to zostawili syf po pracy... i tak
    > w kolko.
    >
    > a za kasjerke w tej dyskotece najczesciej robi jego zona: z tych
> [...]

    A czy szanowny kuzyn zwykl dopingowac swoich pracownikow pociesznymi

    ekonomicznymi

    prawdami w stylu: "cieszcie sie, ze macie prace" ewentualnie "cieszcie sie,

    ze cokolwiek zarabiacie"?

    Nie jestem specem od systemow motywacyjnych ale wydaje mi sie, ze takie
    teksty duzo nie daja. Czlowiek zdajacy sobie sprawe ile zarabia na nim
    jego pryncypal, zmuszony okolicznosciami do pracy ponizej swoich wymagan
    finansowych staje sie tylko niewolnikiem, ktorego wrogiem jest Szef i
    Znienawidzona Praca.
    Widocznie brak wyksztalcenia ekonomicznego w znacznym stopniu uposledza
    przyswajanie sobie przez ludzi prostych praw ekonomicznych ;).

    Ten post przeczytalem rano i stojaca wieczorem na przystanku wymyslilem
    sobie eksperyment behawioralny - modyfikacje psa Pawlowa.

    Pies dostaje kopa pradem ale zanim sie to stanie, na jego oczach wchodzi

    do pomieszczenia osoba (zawsze ta sama), w widoczny sposob naciska przycisk,

    wyladowanie pradu, osoba wychodzi. Zastanawiam sie, czy po takiej
    tresurze pies bedzie grzecznie piszczal na widok tej osoby, czy bedzie
    gotow ja zagryzc (oczywiscie najpierw musi skojarzyc prad z osoba).
    Dopowiem, ze doswiadczenie ma rozwiazanie - psy glodzone i bite potrafia
    zaatakowac wlasciciela.

    Jaki to ma zwiazek z sytuacja kuzyna czy innego pracodawcy - pracownicy
    wcale nie kochaja ich za "wielkodusznosc" - sa swiadomi wykorzystywania
    i swoich wymagan. A postawa "prawdziwego bussinesmana" nie pomaga
    wykonywac im lepiej pracy - koncentruja sie na osobie dajacej negatywny
    bodziec a nie na przyczynie.

    Flyer