eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeCopywriter - ile zarabia? › Re: Copywriter - ile zarabia?
  • Data: 2005-01-05 08:28:16
    Temat: Re: Copywriter - ile zarabia?
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:crg3h3$mm2$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > > alt.pl.sztuka-reklamy - siedzi tam kilku zawodowo czynnych copywriterow,
    > > jak ktos chce pogadac. Ale to ciezka praca i (choc nie jestem
    > > copywriterem, przynajmniej nie w sensie krotkich hasel reklamowych)
    > > denerwuje mnie, jak ludzie uznaja ja za mila, lekka i przyjemna.
    >
    > Tak naprawdę to chyba nie ma pracy lekkiej, łatwej i przyjemnej - choc
    wiele
    > na początku sprawia takie wrażenie....

    Copywriterstwo szczegolnie :) Patrz na xeta - twierdzi, ze wymysla przy
    sniadaniu hasla, ale nie napisal tego hasla z zadania ematiego (a produkt
    jest nie istniejacy i istnial nie bedzie, wiec o kradziez pomyslow nie ma
    obaw). Przeciez powinien od razu krzyknac kilkanascie propozycji w stylu
    "czarne czysci" :D

    >
    > > Kreatywnosc przy piwie na temat samemu wybrany to cos zupelnie innego
    niz
    > > kreatywnosc na czas i na zadany temat, z zadana grupa docelowa - i z
    > > mierzalna skutecznoscia Twojego hasla
    >
    > Czami jak słucham bloków reklamowych albo czytam gazety, niesety odnosze
    > wrażenie, że hasła powstawały własnie przy piwie - "złamana" rytmika
    > wypowiedzi, niedociągnięte mozliwości skojarzen itp.

    Taktak. Ale robi sie pod widownie taka, jaka mamy, niewyrobiona, ktora z
    pewnymi skojarzeniami by sobie np. nie poradzila.

    > A swoją droga zawsze zastanwiało mnie jak przy mierzeniu skutecznosci
    hasła
    > szacuje sie wpływ innych czynników.
    > Na przykład Heyah - nota bene z bardzo fajną kampanią - szybko zdobyła
    > istotną część rynku pre-paidów. Ale należy pamiętać, że był to (nie wiem
    czy
    > jest nadal) najtańszy produkt w swojej klasie. Pojawia się zatem pytanie,
    > czy przy takich cenach równie skuteczna nie byłaby każda inna kampania,
    > łącznie z rozwieszaniem informacji o cenach pisanych flamastrem na workach
    > po cemencie ;-)

    Nie liczy sie wylacznie sprzedaz, ale wykreowanie marki. Pisanie informacji
    o cenach itd. nie wykreowaloby takich skojarzen z marka, jakie wytworzyla ta
    kampania. Chodz na alt.pl.sztuka-reklamy z tym, jesli chcesz na ten temat
    dyskutowac, bo na tej grupie to jest off-topic.

    I.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1