PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo warto wiedzieć na zapas ? Praca młodych za granicą. › Co warto wiedzieć na zapas ? Praca młodych za granicą.
  • Data: 2007-01-03 18:23:42
    Temat: Co warto wiedzieć na zapas ? Praca młodych za granicą.
    Od: "rzmota" <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Od razu uprzedzam, że przeszukałem internet i nie znalazłem
    odpowiedzi (dyskusji) na swoje pytanie, dewagacje, wyobrażenia etc.

    Otóż, w tym roku zdaje mature, wykształcenie zapewne bede miał
    średnie. Jak do tej pory pracowałem w różnych branżach. Dorobiłem
    się przydomka "webdev" i "webdesigner", ale to doświadczenie raczej w
    pracy za granicą zwłaszcza krótko terminową (2-3 miesiące) się
    wogóle nie sprzyda.

    Zapewne podobnie jak sporo nastolatków w moim wieku planujemy
    wyjechać aby zarobić. I oto rodzi się pomysł wykorzystania
    zniesionych granic w UE i wyjechania gdzieś do innego kraju.
    Interesuje mnie Anglia, Irlandia, Grecja, Hiszpania (inne jakie?). Znam
    język anglieski i niemiecki. I teraz moje pytanie; gdzie wyjechać,
    jak pracować (legalnie, nielegalnie) na co uważać, gdzie szukać
    pracy już na miejscu, w ile osób pojechać, ....

    Wszędzie wszyscy mówią, że pracę jak sie chce to się wszędzie
    znajdzie. Tylko teraz czy np. w tak młodym wieku (19 l.) przyszły
    zagraniczny pracodawca bedzie na mnie patrzył tak samo jak na osobe
    kończącą studia lub inną starszą ?

    Jeszcze takie pytanie, czy za granicą przydaje się prawo jazdy
    (europejskie) do pracy ?

    Z góry przepraszam za chaotyczność postu, mógłbym mnóstwo pytań
    zadać, ale nie wszystko naraz.

    Pozdrawiam, rzmota