PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?

  • 1. Data: 2003-06-15 23:50:05
    Temat: Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
    Od: "Łukasz" <u...@o...pl>

    Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?

    Stoie przed wyborem studiow: w gre wchodzi informatyka i elektronikai nadal
    sie waham. Kto bedzie mial pewniejsza prace ?

  • 2. Data: 2003-06-16 00:29:38
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Łukasz" <u...@o...pl> writes:

    > Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?

    idz do wrozki :) albo astrologa :)

    > Stoie przed wyborem studiow: w gre wchodzi informatyka i elektronikai nadal
    > sie waham. Kto bedzie mial pewniejsza prace ?

    nie kieruj sie tym, kto bedzie (w/g kogo? i kiedy?) mial "pewniejsza
    prace".

    pewniejsza prace zapewniasz sobie sam: konczac studia, ktore cie beda
    interesowac i w ktorych bedziesz naprawde dobry, a potem robiac dobrze
    swoja robote i starac sie byc najlepszym w tym co robisz.

    specjalisci sa zawsze poszukiwani i zawsze znajda sobie prace;
    przecietniacy tlukacy popularne w danej chwili studia i legitymujacy
    sie tylko papierem zawsze beda narzekac na brak roboty i zla
    koniunkture rynku.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-06-16 01:07:32
    Od: "Maciej W" <m...@o...pl>

    > Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
    >
    > Stoie przed wyborem studiow: w gre wchodzi informatyka i elektronikai nadal
    > sie waham. Kto bedzie mial pewniejsza prace ?

    informatyka

  • 4. Data: 2003-06-16 01:15:03
    Od: "Maciej W" <m...@o...pl>

> [...]
    > przecietniacy tlukacy popularne w danej chwili studia i legitymujacy
    > sie tylko papierem zawsze beda narzekac na brak roboty i zla

    nie do konca sie z tym zgodze...przy wyborze specjalizacji kierowalbym sie tym
    aby nie zawezac sobie za bardzo rynku w przyszlosci....mam np znajomych ktorzy
    koncza kierunek "browarnictwo"....nie ma potem za duzo firm do wyboru....masz
    szanse na max kilka rozmow a jak je oblejesz to "dziekujemy" i roboty w polscze
    juz nie znajdziesz.....

    albo mikrosystemy.....kto sie tym w polsce zajmuje? zero szans na prace......nie
    wazne czy jestes dobry czy nie.....i co studiujesz z mysla ze jedyna szansa na
    robote to wyjazd zagranice....?

    a jak skonczysz "marketing i zarzadzanie" na dobrej uczelni to masz duuuuuzo
    wiecej szans na zatrudnienie....

    polecam wybor kierunku ktory da potem latwosc znalezienia roboty i szerokie
    mozliwosci na rynku....

  • 5. Data: 2003-06-16 04:27:49
    Od: "eastwoo" <s...@p...fm>

    tak jak na przyklad Ty, wychodzac za cudzoziemca dla papierka (widzialem na
    stronie jego zdjecie i innych powodow znalezc nie mozna) "specjalistko"

  • 6. Data: 2003-06-16 09:40:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 16 Jun 2003 01:50:05 +0200, "Łukasz" <u...@o...pl> wrote:

    >Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
    Studia dzienne nie oznaczaja jednodniowe wiec nie pytaj co "jutro" :D

    WAM

    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2003-06-16 09:53:19
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Łukasz <u...@o...pl> napisał(a):

    > Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?
    >
    > Stoie przed wyborem studiow: w gre wchodzi informatyka i elektronikai nadal
    > sie waham. Kto bedzie mial pewniejsza prace ?

    Polecam wywiad w Rzeczpospolitej.

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/praca_030611/pr
    aca_a_5.html

    Fragment (cały wywiad jest interesujący)

    Rozmowa z profesor Elżbietą Kryńską z Uniwersytetu Łódzkiego

    Rz: Czy warto wybierać studia, które cieszą się największą popularnością?

    Elżbieta Kryńska: Młodzież widzi, że absolwentom jednych kierunków łatwiej
    jest znaleźć pracę, a innych trudniej, i wybiera sama. Jednak popularnością
    niektórych studiów i modami nie warto się sugerować, bo nikt precyzyjnie nie
    potrafi przewidzieć, jak za pięć lat wyglądać będzie sytuacja na rynku
    pracy. Liczy się przede wszystkim, by studiować, bo wyższe wykształcenie
    zwiększa szansę na zatrudnienie, oraz by wybrać studia zgodnie ze swoimi
    zainteresowaniami. Najlepiej studiować na kierunku, który gwarantuje
    wszechstronne wykształcenie, tak by w razie potrzeby bez problemu się
    przekwalifikować. Nie należy więc wybierać wąskich specjalności. Bardzo
    ważna jest też ranga uczelni.

  • 8. Data: 2003-06-16 09:55:18
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Maciej W <m...@o...pl> napisał(a):

    Drogi kolego, nie poczytuj tego za złośliwośc ale trochę mnie rozśmieszyłeś:

    Pytanie z początkowego postu:

    > Co warto studiować, dobrze płatne zawody na jutro ?

    Twoja odpowiedź :

  • 9. Data: 2003-06-16 09:56:42
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    eastwoo <s...@p...fm> napisał(a):

    > tak jak na przyklad Ty, wychodzac za cudzoziemca dla papierka (widzialem na
    > stronie jego zdjecie i innych powodow znalezc nie mozna) "specjalistko"

    Ty natomiast jesteś cham i dureń.

  • 10. Data: 2003-06-16 10:02:25
    Od: "Maciej W" <m...@o...pl>

    > Drogi kolego, nie poczytuj tego za złośliwośc ale trochę mnie rozśmieszyłeś:
    > Pytanie z początkowego postu:
    >
    > Twoja odpowiedź :

    masz racje...haha
    troche to zabawnie zabrzmialo ale wyjales to z kontekstu.....
    chcialem mu pokazac przyklady specjalnosci bardzo waskich w jakie nie warto sie
    ladowac i zasugerowac wybor kierunku o szerokich mozliwosciach, jak np
    informatyka, czy marketing i zarzadzanie.....a elektroniki nie polecam bo sam
    skonczylem, i nie jest tak rozowo jak mialo byc.....skonczylem telekomunikacje i
    paradoksalnie wieksze szanse na zatrudnienie u operatorów telekomunikacyjnych
    maja informatycy, niz ludzie po telekomunikacji