PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Sun, 1 Dec 2002 17:44:03 +0100

    Użytkownik "Artur Lato" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:asbm5j$t5a$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik Krzysztofsf <K...@p...gazeta.pl> w
    > wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:asb9mj$mt0$...@n...gazeta.pl...
    > [...]
    > Odpowiedz.
    >

    > 20% od tego co mam na czysto.
    > A najniższych zarobków i większości emerytur by nie dotyczył,
    > bo powinien zaczynać się od dochodów ok. 1000 zł miesięcznie.

    20% ?? toz to jakas kpina, nie zebralbys nawet sumy w wysokosci tegorocznej
    dziury budzetowej.

    > placic?
    >

    > I tu jest właśnie nieporozumienie. Pisałem, że powinien to być
    > wyłącznie podatek od dochodów osobistych osób fizycznych,
    > tak żeby w żaden sposób nie hamował działalności gospodarczej,
    > ani nie wpływał na ceny.

    To jest awykonalne, kazdy podatek wplywa na ceny.

    >Dlatego proponowałem również, żeby
    > do podstawy opodatkowania nie wchodziły inwestycje ponoszone
    > przez osoby prowadzące działalność. Czyli firma, jako firma,
    > nic nie zacznie płacić. Płacić będą właściciele (i pracownicy)
    > z tego co mają na czysto na konsumpcję (czyli jeśli firma prawie
    > nie przynosi czystego zysku, to właściciel nic nie zapłaci).

    O czlowieku, czy ty wogole wiesz o czym piszesz?? Taki system o jakim
    piszesz doprowazdilby nasz kraj do pieknego rozkwitu. Oczywiscie podatki
    realne by spadly. Tylko z czego utrzymasz obecny system, co ja mowie nawet
    nie systtem, na obsluge dlugu publicznego nawet kasy z takiego systemu
    podatkowego nie starczy. Podam ci jedna liczbe: redystrybucja PKB wynosci
    48%, oznacza to uogolniajac ze kazdy obywatel srednio placi 48% dochodow
    podatku. Oczywiscie srednio bo najwiecej placa sredniacy i biedni, im ktos
    bogatszy tym placi mniej. Ludzi o niskich i srednich dochodach placa w
    naszym kraju na oko 80% podatku i roznych innych quasi-podatkow. Jak mowi
    przyslowie z pustego i Salomon nie naleje.