PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo na stanowisku asystenka jest potrzebne › Re: Co na stanowisku asystenka jest potrzebne
    From: "chinol" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co na stanowisku asystenka jest potrzebne
    Date: Wed, 4 Aug 2004 13:09:14 +0200

    [cut]
> [...]
    zakresie
    > (oraz może także kierunkowe kształcenie lub choćby zainteresowania) są
    > bardzo istotne.
    > asystentka jest taką osobą, która _potencjalnie_ może awansować..(zostać
    > pełnoprawnym członkiem zespołu) - nie potrafię sobie wyobrazić kogoś
    takiego
    > bez wiedzy o zagadnieniach takich jak wspomniane w tym ogłoszeniu.
    > (moja praca tu nie może służyć za przykład, bo ja ewidentnie pracuję w tej
    > chwili na studia.. pracować chce docelowo w swoim zawodzie)

    Kurde, ja moze rzeczywiscie jestem jakis zacofany (nie jestem z Wa-wy) ale
    nie slyszalem, zeby koderzy mieli swoje asystenki. Do czego takie asystenki
    sie przydaja ? Nosza za nim kompa czy jak ? Podpowiadaja mu czy lepiej robic
    referencje czy jechac na wskaznikach ?? Nie przemawia to do mnie. Co do
    awansu: idac tym tokiem myslenia co mowisz (asystenka awansuje na
    programistke) to sprzataczka w microsoftcie po 10 latach pracy powinna byc
    szefem od marketingu. nie chce tu umniejszac zawodom sprzataczek i
    asystentek (ktore nota bene wiecej zarabiaja niz programisci) ale to sa dwie
    rozne sprawy. Awans polega na wspinaniu sie po SWOJEJ WLASNEJ sciezce
    kariery. Asystetnka moze zostac kierowniczka dzialu, czy nawet prezesem
    firmy ale nie koderem :))) Bo i po co ????

    > pracuje.
    >

    > no i właśnie imho o wiedzę "co", a nie "jak" chodzi..
    > ma rozumieć, co to c++., java.. rozumieć ich istotę, funkcję, zastosowanie
    > (czyli "co") ... a nie być progamistą ("jak")
    >

    > nadal nie łapiesz tej różnicy?

    Roznice rozumiem od samego poczatku. Ale zwroc uwage na dwa teksty:
    1. "Ogolna orientacja w IT"
    2. "znajomość większości zagadnień technicznych: systemy operacyjne
    (Windows, UNIX), języki programowania (C++, Java), relacyjne bazy danych
    (SQL, ORACLE) "
    Tutaj zalap roznice: pierwsze zdanie mowi o tym, ze asystentka powinna
    wiedziec co jest grane, a drugie, ze asystentka powinna byc specem od
    wymienionych technologii. Nie smiesza cie ogloszenia, ze ktos szuka
    sprzedawce do sklepu miesnego i wymaga dwoch jezykow obcych ? To to samo
    przeciez.

    > poza tym - jak rozumiem asystentem w danym dziale zostaje się nie z
    przymusu
    > (zwykle), a z powdu zainteresowań..
    > asystentka - jak nazwa wskazuje powinna asystować pracy zespołu. jak może
    > robić nie rozumiejąc istotnych kwestii pracy zepsołu - to już tak na
    > marginesie?

    Glupoty. Asystenka niech wspolpracuje z zespolem (jesli musi) i napewno
    bedzie przydatna. Natomiast wiedza o technologiach z jakimi boryka sie
    zespol ma jej sie przydac do czego ???? Powiedz mi.

    > jeśli interesuje mnie marketing - idę na asystentkę marketingu -bo coś
    już
    > umiem, interesuje mnie to.. i chcę to reobić..
    > to samo tyczy się rpzecież branży informatycznej - interesuje mnie to,
    więc
    > niejako by default - conieco o tym wiem..
    > więc w czym problem?
    > na to ogłoszenie odpowiedzą Ci, co się tym interesuję i dla kogo te
    > wymagania będą po prsotu stanem faktycznym.

    Pewnie tak, ale znajdz mi kogos kto umie administrowac Oracle'm bo ma takie
    hobby ??? Znasz jakiegos kierowce autobusu-hobbiste ??

    Tomek