PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co mi radzicie (programista Oracle)

  • 11. Data: 2002-03-21 11:40:18
    Temat: Re: Co mi radzicie (programista Oracle)
    Od: "Juliusz Zajda" <j...@p...onet.pl>

    > Moze niezlym rozwiazaniem dla Ciebie bedzie zalozenie dzilalnosci w UK?

    Chyba na razie nie. Posucha na rynku contractorow. [A i tak w takim
    przypadku pracuje sie na kontrakty miesieczne raczej]

    PS. Rynek UK i europy zachodniej: www.jobserve.com

  • 12. Data: 2002-03-21 11:59:42
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Raczej 50-70 tysięcy zł. Albo więcej (w zależności od wersji bazy i
    posiadanego
    > sprzętu).

    > Jak najbardziej. Każde rozwiązanie ma swój segment rynku - nie ma rzeczy
    "do
    > wszystkiego".

    > W średnich firmach, które używają Oracle'a można się załapać jako
    "dochodzący"
    > administrator, czyli taki, co wpada do firmy, jak coś trzeba zrobić (kopię
    bazy,
    > raport "na wczoraj", zoptymalizować wydajność, wygrzebać z bazy fakturę od

    Czyli wynika z tego ze ogolnie firma mial by charakter nie DEVELOPERSKI ale
    raczej serwisowy.
    A nie usmiechalo bym mi sie grzebac w czyjejs bazie i robic zmainy albo
    poprawki na czyims kodzie w mgnieniu oka ( a do tego by sie to wszystko
    zbiegalo ).

    CU Janet,

  • 13. Data: 2002-03-21 12:24:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2002 12:59:42 +0100, "Janet" <j...@v...gate.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >A nie usmiechalo bym mi sie grzebac w czyjejs bazie i robic zmainy albo
    >poprawki na czyims kodzie w mgnieniu oka ( a do tego by sie to wszystko

    Dla pojedynczej osoby raczej nie widzę innej możliwości. Pisanie większego
    oprogramowania w pojedynkę jest zbyt czasochłonne, poza tym nie każdy ma taką
    wiedzę, żeby się tego podjąć (żeby być równocześnie
    analitykiem/projektantem/programistą/testerem).

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 14. Data: 2002-03-21 12:24:35
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Janet" <j...@v...gate.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A nie usmiechalo bym mi sie grzebac w czyjejs bazie i robic zmainy albo
    > poprawki na czyims kodzie w mgnieniu oka ( a do tego by sie to wszystko

    Niestety, jedna osoba nie jest w stanie stworzyć np. programu księgowego dla
    firmy nawet małej ani zaprojektować, stworzyc, oprogramować i wdrożyć bazy
    na tyle dużej by był sens stawiania jej na oracle'u. Ba, newet wdrożyć
    gotowego produktu IMO nie ma szans (w każdej firmie jest sporo doróbek,
    przeróbek, obróbki danych na etapie wdrożenia, już nie wspominając o pracach
    konsultingowy). Jak chcesz być developerem, to masz 2 drogi. Zatrudnić się w
    jakiejś firmie, albo założyć własną, ale nie sama. Potrzebujesz pomysłu
    (albo kogoś, kto go ma), osoby znającej specyfikę i potrzeby waszego
    docelowego klienta który potrafi sprecyzować co i jak taki program powienien
    robić (taki projektant, ale z doświadczeniem bardziej biznesowym, który wie,
    czego klient potrzebuje, co może mu się przydać i czego bedzie potrzebował w
    przyszłości), zdolnego analityka, który to wszystko rozpisze na nuty i kilku
    programistów. Generalnie jest to praca przynajmniej dla kilku, albo i
    kilkudziesięciu osób na długie miesiące albo i lata (w zależności od
    wielkości projektu). Czyli przez ten czas same koszty, a co za tym idzie
    trzeba mieć sporo kasy na starcie.
    Inaczej zostaje chałturzenie, poprawki, albo praca na kotrakt (taka
    namiastka własnego biznesu) ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 15. Data: 2002-03-21 12:26:36
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > raport "na wczoraj", zoptymalizować wydajność, wygrzebać z bazy fakturę od pana

    a dochodzacy developer - czy srednie firmy, ktore uzywaja Oracle, a ktorym
    na przyklad skonczyla z dostawca aplikacji umowa odnosnie zmian w tejze aplikacji,
    nie zatrudniaja takich malych firm do modyfikacji istniejacego oprogramowania
    (modyfikacja/nowe formatki/raporty/procedury pl/sql)
    sorrki, ale nie wiem za wiele na ten temat.
    no i zasadnicze pytanie, czy duze firmy nie zatrudniaja podwykonawcow
    do realizacji swoich projektow?
    Slawek

  • 16. Data: 2002-03-21 12:30:05
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

    ups,
    chyba za pozno odpowiedzialem na posta

  • 17. Data: 2002-03-21 12:44:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2002 13:26:36 +0100, slawek <s...@p...gazeta.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >nie zatrudniaja takich malych firm do modyfikacji istniejacego oprogramowania
    >(modyfikacja/nowe formatki/raporty/procedury pl/sql)

    Z reguły zamawiający nie otrzymuje dokumentacji wykonawczej projektu, a bez tego
    to raczej blado widzę jakieś poważniejsze zmiany w aplikacji.

    >no i zasadnicze pytanie, czy duze firmy nie zatrudniaja podwykonawcow
    >do realizacji swoich projektow?

    Chyba raczej te zajmujące się sprzętem np. integratorzy sieciowi.

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/