PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo mi radzicie (programista Oracle) › Re: Co mi radzicie (programista Oracle)
    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co mi radzicie (programista Oracle)
    Date: Thu, 21 Mar 2002 13:24:35 +0100

    Użytkownik "Janet" <j...@v...gate.pl> napisał w wiadomości
    news:a7ci1e$6tv$1@news.tpi.pl...
    > Czyli wynika z tego ze ogolnie firma mial by charakter nie DEVELOPERSKI
    ale
    > raczej serwisowy.
    > A nie usmiechalo bym mi sie grzebac w czyjejs bazie i robic zmainy albo
    > poprawki na czyims kodzie w mgnieniu oka ( a do tego by sie to wszystko
    > zbiegalo ).

    Niestety, jedna osoba nie jest w stanie stworzyć np. programu księgowego dla
    firmy nawet małej ani zaprojektować, stworzyc, oprogramować i wdrożyć bazy
    na tyle dużej by był sens stawiania jej na oracle'u. Ba, newet wdrożyć
    gotowego produktu IMO nie ma szans (w każdej firmie jest sporo doróbek,
    przeróbek, obróbki danych na etapie wdrożenia, już nie wspominając o pracach
    konsultingowy). Jak chcesz być developerem, to masz 2 drogi. Zatrudnić się w
    jakiejś firmie, albo założyć własną, ale nie sama. Potrzebujesz pomysłu
    (albo kogoś, kto go ma), osoby znającej specyfikę i potrzeby waszego
    docelowego klienta który potrafi sprecyzować co i jak taki program powienien
    robić (taki projektant, ale z doświadczeniem bardziej biznesowym, który wie,
    czego klient potrzebuje, co może mu się przydać i czego bedzie potrzebował w
    przyszłości), zdolnego analityka, który to wszystko rozpisze na nuty i kilku
    programistów. Generalnie jest to praca przynajmniej dla kilku, albo i
    kilkudziesięciu osób na długie miesiące albo i lata (w zależności od
    wielkości projektu). Czyli przez ten czas same koszty, a co za tym idzie
    trzeba mieć sporo kasy na starcie.
    Inaczej zostaje chałturzenie, poprawki, albo praca na kotrakt (taka
    namiastka własnego biznesu) ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775