PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co mi radzicie (programista Oracle)

  • 1. Data: 2002-03-20 14:44:18
    Temat: Co mi radzicie (programista Oracle)
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

    Witam
    Jestem programista Oracle z prawie trzyletnim doswiadczeniem zawodowym:
    sql, pl/sql, formatki, raporty, wiadomosci dot. administrowania serwerem

    potrzebne do testowania i wdrazania utworzonego modulu.
    Zastanawiam sie nad utworzeniem wlasnej firmy i swiadczeniu swoich
    uslug innym. Jak myslicie czy w obecnych jakby nie bylo trudnych
    czasach mam szanse na zaistnienie na rynku i czy takie doswiadczenie
    zawodowe juz wystarczy? A moze poczekac na ewentualne wejscie do UE?
    Prosze o uwagi, opinie na ten temat.
    Slawek L

  • 2. Data: 2002-03-21 08:20:09
    Temat: Re: Co mi radzicie (programista Oracle)
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości
> [...]
    > czasach mam szanse na zaistnienie na rynku i czy takie doswiadczenie
    > zawodowe juz wystarczy? A moze poczekac na ewentualne wejscie do UE?

    Hmmmm.
    Witam,
    Oracle to baza dla dużej (bogatej) firmy więc jeśli chcesz robic Oracle'a to
    musisz mieć kontrakty od takich firm, to nie jest łatwe jeśli jest się
    jednoosobową firmą. Ale jeśli jesteś Specjalistą to myślę, że sobie
    poradzisz...
    Ale powodzenia i nie załamuj się początkami.
    Darek

  • 3. Data: 2002-03-21 08:33:09
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Oracle odstrasza cena wiele firm. Jezeli maja wydac na sama baze 5 - 7
    tysiecy nie jest zachecajace.
    Sa alternatywy w postaci SQL Servera oraz darmowych baz ktore w srednje
    wielkosci firmach sprawdzaja sie z powodzeniem.

    Sadze ze duze bazy dedykowane sa dla duzych firm a one nie wspolpracuja z
    firmami malymi ( a tymbardziej jedno osobowymi ).

    CU Janet,

    ps.: mozesz zlapac jeden , dwa kontrakty na ORACLEa ale co pozniej ?!

  • 4. Data: 2002-03-21 09:24:35
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >czasach mam szanse na zaistnienie na rynku i czy takie doswiadczenie
    >zawodowe juz wystarczy? A moze poczekac na ewentualne wejscie do UE?

    Wydaje mi sie ze mowisz o czyms takim jak 'freelancer'. Poszukaj takich firm
    co oferuje jakies pozycje dla freelancerow, nieraz sa to projekciki 2-3
    miesieczne, a nawet 2 tygodniowe. Ale stawki sa dosyc solidne:-) Przykladowo
    na MONSTER.CO.UK mozesz wybrac kriterium 'temporary/contract', na DICE.COM
    podobnie. Jesli nie masz paszportu EU, to musisz pomyslec o tym jak zalatwiac
    pozwolenia na prace albo jak to ominac i przekonac klienta zeby to lyknal.
    Moze niezlym rozwiazaniem dla Ciebie bedzie zalozenie dzilalnosci w UK?

    Pzdr.
    R-nee.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2002-03-21 09:37:28
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > CU Janet,
    >
    > ps.: mozesz zlapac jeden , dwa kontrakty na ORACLEa ale co pozniej ?!

    wszystko sie zgadza, ale ci duzi tez od czegos zaczynali.
    poza tym mozna chyba swiadczyc swoje uslugi wlasnie tym duzym firmom.
    pewnie w praktyce to wszystko nie wyglada tak rozowo, chociaz nie wiem.
    z drugiej strony przesiadanie sie na inna baze i zaczynanie jakby od poczatku
    nie za bardzo mi sie usmiecha (podstawy sa pewnie takie same, ale nie mialbym
    zadnego doswiadczenia w pracy z taka baza, a to jest najwazniejsze)
    prosze o opinie.
    Slawek

  • 6. Data: 2002-03-21 10:29:06
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Użytkownik "slawek" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mialbym
    > zadnego doswiadczenia w pracy z taka baza, a to jest najwazniejsze)

    Wszystko racja ale jak uczyles sie ORACLEA to trzeba bylo pomyslec o
    przyszlosci ! A co maja zrobic konsultanci SAP ?
    Oni maja jeszcze bardziej zawezone ruchy na rynku pracy. Pokaz mi osobe ze
    sredniej firmy ktora wyda kupe kasy na SAP i zechce stosowac w swojej firmie
    ?
    Sadze ze poznales narzedzie dla korporacji i teraz masz dylemat bo nie
    potrafisz swoja wiedza swiadczyc uslug szrakom ( malym firmom ).
    A co do zaczynania tych DUZYCH to tez masz racje ale oni zainwestowali na
    poczatku spora gotowke w sprzet, ludzi oraz mieli pomysl ktorego Ty
    oczekujesz od ludzi z grupy ( paranoja ).
    Jezeli chcesz byc potentatem to rob swoje i nie pisz na grupe o porady.

    CU Janet,

  • 7. Data: 2002-03-21 10:37:40
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >nie za bardzo mi sie usmiecha (podstawy sa pewnie takie same, ale nie mialbym
    >zadnego doswiadczenia w pracy z taka baza, a to jest najwazniejsze)

    Moim zdaniem jak ktos wybral MySQL bo jest darmowy, na bank nie bedzie chcial
    placic duzo za utrzymanie i tworzenie oprogramowania dla niego.

  • 8. Data: 2002-03-21 10:49:31
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    >Wszystko racja ale jak uczyles sie ORACLEA to trzeba bylo pomyslec o
    >przyszlosci ! A co maja zrobic konsultanci SAP ?

    Jak to co maja robic?! Dalej pracowac. To ze bryndza jest na rynku SAP w
    Polsce i ponikad w Swiecie to nie znaczy ze jest wiosna na rynku "Zdisiek end
    Stasiek softwere"

    >Oni maja jeszcze bardziej zawezone ruchy na rynku pracy. Pokaz mi osobe ze
    >sredniej firmy ktora wyda kupe kasy na SAP i zechce stosowac w swojej firmie
    >?

    Jezeli chodzi o gosci funkcjonalnych, to zajmuja sie tacy ludzie procesami
    biznesowymi. Sa to ludzie ktorzy sie znaja na finansach, kontrolingu,
    sterowaniem produkcja i tak dalej, plus do tego maja wiedze na temat SAP. A
    jezei chodzi o pragramistow to obecny ABAP jest objektowy i przesiadka na inny
    jezyk, to pikus. Tylko po co sie przesiadac jesli SAP jest najwiekszym
    producentem oprogramowania w Europie i jednym z wiekszych w Swiecie i nie
    zapowiada sie na to zeby podupadl tak jak sie stalo z BAAN'em.

    >A co do zaczynania tych DUZYCH to tez masz racje ale oni zainwestowali na
    >poczatku spora gotowke w sprzet, ludzi oraz mieli pomysl ktorego Ty
    >oczekujesz od ludzi z grupy ( paranoja ).

    Co niektorzy byli w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie, siedzieli na
    skrzynkach i mieli dwa poskladane komputery.

  • 9. Data: 2002-03-21 11:19:41
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > sredniej firmy ktora wyda kupe kasy na SAP i zechce stosowac w swojej firmie

    nie znam niestety SAP'a. Napisalem, ze nie za bardzo mi sie usmiecha nauka
    czegos innego, bo w Oracle czuje sie juz dosyc pewnie. Wiadomo, ze jesli
    bedzie trzeba to moge zaczac sie uczyc i Accessa - jesli bedzie trzeba.

    > Sadze ze poznales narzedzie dla korporacji i teraz masz dylemat bo nie
    > potrafisz swoja wiedza swiadczyc uslug szrakom ( malym firmom ).

    Nie tyle, ze nie potrafie, co nie probowalem. Pracuje w takiej firmie
    i zastanawiam sie nad zalozeniem wlasnej - stad moje pytania

> [...]
    > oczekujesz od ludzi z grupy ( paranoja ).
    > Jezeli chcesz byc potentatem to rob swoje i nie pisz na grupe o porady.

    Spokojnie, tylko prosilem o opinie. Nie oczekuje konkretnych pomyslow,
    typu projekt XXX dla firmy YYY za ZZZ kasy, a prosilem tylko o jakies
    ogolniki, gdyz tak jak pisalem poprzednio zastanawiam sie nad zalozeniem
    firmy i zbieram wszystkie za i przeciw. Decyzja przeciez i tak nalezy do mnie.

    > CU Janet,

    Slawek

  • 10. Data: 2002-03-21 11:40:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2002 09:33:09 +0100, "Janet" <j...@v...gate.pl> wklepał(-a):

    >Oracle odstrasza cena wiele firm. Jezeli maja wydac na sama baze 5 - 7
    >tysiecy nie jest zachecajace.

    Raczej 50-70 tysięcy zł. Albo więcej (w zależności od wersji bazy i posiadanego
    sprzętu).

    >Sa alternatywy w postaci SQL Servera oraz darmowych baz ktore w srednje
    >wielkosci firmach sprawdzaja sie z powodzeniem.

    Jak najbardziej. Każde rozwiązanie ma swój segment rynku - nie ma rzeczy "do
    wszystkiego".

    >Sadze ze duze bazy dedykowane sa dla duzych firm a one nie wspolpracuja z
    >firmami malymi ( a tymbardziej jedno osobowymi ).

    W średnich firmach, które używają Oracle'a można się załapać jako "dochodzący"
    administrator, czyli taki, co wpada do firmy, jak coś trzeba zrobić (kopię bazy,
    raport "na wczoraj", zoptymalizować wydajność, wygrzebać z bazy fakturę od pana
    Wiesia z 1996 roku itp.).

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/