PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiąża = zwolnienie ??? › Re: Ciąża = zwolnienie ???
    From: "Amadea" <a...@2...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciąża = zwolnienie ???
    Date: Tue, 29 Jan 2002 08:33:00 +0100

    > Niestety te dwie pracownice byly w ciazy. Gdy sie o tym dowiedzialy to
    fruu
    > na chorobowe (wystawione przez ginekologa), oczywiscie zawiadamiajac od
    razu
    > o przyczynie choroby, czyli ciazy swojego szefa. A ten w te pedy
    doprawnika
    > po porade prawna i po szesciu miesiacach je zwolnil, powolujac sie na
    > przepis o mozliwosci zwolnienia pracownika bedacego 6 miesiecy na
    > chorobowym. Wydaje mi sie, ze ten prawnik jest jakis "troszeczke"
    > niedouczony.

> [...]
    Ten prawnik nie tylko jest troszeczke niedouczony, on jest mocno
    niedouczony - kobiety w ciazy nie wolno mu ruszyc. Jesli ma umowe na czas
    nieokreslony, moze ja zwolnic dopiero po powrocie z urlopu macierzynskiego,
    a jesli zlozy wtedy wniosek o urlop wychowawczy, to tez ten wniosek jest
    wazniejszy niz wypowiedzenie. Oczywiscie nie dot. to sytuacji, o ktorych
    byla juz mowa - czyli: upadlosc pracodawcy i rozwiazanie umowy o prace bez
    wypowiedzenia z winy pracownika (czyli 52 k.p.)
    W takiej sytuacji, jak opisales powyzej, kazdy sad pracy zasadzi na korzysc
    pracownika, czyli dziewczyny w ciazy - raczej bedzie to odszkodowanie.
    Pozdrawiam
    Ama