PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiąża a wypowiedzenie pracy przez pracownika › Re: Ciąża a wypowiedzenie pracy przez pracownika
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciąża a wypowiedzenie pracy przez pracownika
    Date: Sun, 20 Mar 2005 20:43:16 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl

    > 2002.03.19, wyrok SN, I PKN 156/01, M.Prawn. 2003/1/11
    > Niestety, bo również uważam, że strategia "nie jestem w ciąży -
    > pracodawca zły, jestem w ciąży - pracodawca dobry" to bydło i trzeba
    > nie mieć resztek honoru, żeby się uciekać do takich metod.

    1. W Polsce nie istnieje prawo precedensowe. Wyrok SN nie skutkuje
    automatycznym obowiązkiem stosowania tej samej wykładni w innej
    sprawie - każda jest rozpatrywana indywidualnie. Co oczywiście nie
    oznacza, że dla ułatwienia inny sąd nie przyjmie podobnego stanowiska.
    Jeżeli np. pracodawca na miejsce osoby, która złożyła wypowiedzenie
    przyjął już kolejną, którą wysłał na kosztowne szkolenie, tworzy się
    nowa okoliczność, która (być może - nie jestem prawnikiem) będzie
    brana pod uwagę w sądzie I instancji. Sprawa może się ciągnąć...

    2. Na dwoje babka wróżyła (bo co ona ma teraz zrobić), ale faktycznie
    - prawodawstwo polskie za bardzo skłania się ku przeniesieniu
    odpowiedzialności za sprawy socjalno-bytowe na pracodawcę. Możnaby tu
    poddać w wątpliwość wywiązywanie się przez Państwo z obowiązków
    konstytucyjnych.

    3. Honor i pieniądze... Co to ma wspólnego? Wystarczy pooglądać
    telewizję i afery naszych polityków :-))).

    J.K.
    --
    Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
    kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl