PracaGrupypl.praca.dyskusjeChore wymagania pracodawców › Re: Chore wymagania pracodawców
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Chore wymagania pracodawców
    Date: Fri, 21 Mar 2003 03:30:51 GMT

    Pięknego dnia Fri, 21 Mar 2003 02:46:57 +0100, Kyniu
    <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> zakodował:

    >Moze przyklad. Dajmy na to pracuje u operatora GSM. Duzo zarabiam, wiec wydaje
    >ta kase w firmach A, B, C. Szefowie tych firm aby zaspokoic moje potrzeby musza
    >sie kontaktowac z firmami D, E, F przez telefon komorkowy, wiec placa wysokie
    >rachunki.

    Twoim zdaniem dobry manager płaci wysokie rachunki? Coś tu nie pasuje
    do reklam operatorów ;)

    >to dziala. Jak ten problem rozwiazac wskazal pan John M. Keynes, tworca
    >interwencjonizmu, ale coz - najpierw pan kolodko i miler oraz reszta naszego
    >(nie)rzadu musialaby poznac podstawy ekonomii.

    Tia. Teraz w drugą stronę. Zarabiam 1000 jednostek z czego w ciągu
    miesiąca kupuję między innymi np. 20 chlebów po 2 jednostki. Teraz
    dostaję 500 jednostek podwyżki (ale wcale nie wzrasta moja
    produktywność ani ILOŚĆ wyprodukowanych przeze mnie dóbr). I co się
    okazuje? Wcale nie kupuję więcej chlebów, ale sprzedawca i producent
    wie, że średnia płaca wzrosła o 50%. Podnosi cenę chleba do 3
    jednostek, daje swoim pracownikom 50% podwyżki, oni za to dzwonią
    przez komórki, ale wcale nie więcej, więc skoro mają więcej kasy, to
    są skłonni zapłacić więcej to operator też podnosi cenę.
    Też prosty mechanizm. Wiesz jak się nazywa?

    >I bardzo dobrze. Wtedy na ich miejsce przyszliby nie pseudomanagerowie, a ludzie
    >ktorzy rozumieja co i jak.

    No to do dzieła. Gdzie oni są? Przecież takie bezrobocie, takie luki
    na rynku, tylu doświadczonych pracowników czeka na ofertę.

    > Teraz dobre firmy padaja bo nie wytrzymuja
    >konkurencji z tymi "zlymi", ktore kosztem jakosci i pracownikow psuja rynek,
    >zarazem podcinajac galaz na ktorej same siedza.

    Dobre firmy są dobre, jak wytrzymują konkurencję. Jak padają a jakieś
    inne zostają, to znaczy, że upadające nie były dobre - nie potrafiły
    dostosować się do otoczenia i wykorzystać swoich szans.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775