PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chore wymagania pracodawców

  • 1. Data: 2003-03-18 13:04:43
    Temat: Chore wymagania pracodawców
    Od: "anorax" <a...@p...fm>

    Zastanawia mnie tylko jedno w dzisiejszych czasch na polskim rynku
    pracy.Zastanawia i smieszy troche zarazem.Bo jak spoglądam nieraz na
    ogłoszenia w sprawie pracy i widze jakie wymagania niektórzy pracodawcy
    stawiaja przez ewentualnymi pracownikami to padam.Przecież człowiek który
    np.zna dobrze 3 języki programowania, ma opanowany jeden język np.angileski
    i ma doświadczenie rok czy dwa w zawodzie nie może zarabiać 800zł brutto czy
    tez być na prowizji czy umowie o dzieło czy zlecenie.przecież to jest
    śmiechu warte.Poprostu pracodawca coniektórym poprzewracało sie w
    głowach.Naprawde nieraz wymagania co do oferowania pakietów przez pracodawce
    sa tragiczne.Dlaczego tak jest.jak np człowiek który ukończył szkołe średnia
    czy studia ma znaleźć normalną prace skoro wszezie potrzebe jest minium rok
    czy dwa lata doświadczenie....poprostu brak słów i śmiech na sali co do
    wymagan niektórych pracodawców

  • 2. Data: 2003-03-18 13:31:50
    Temat: Re: Chore wymagania pracodawców
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya anorax! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

> [...]
    > znaleźć normalną prace skoro wszezie potrzebe jest minium rok czy dwa
    > lata doświadczenie....poprostu brak słów i śmiech na sali co do

    Odpowiedz jest jedna IMO: zredukowac bezrobocie, to sie od razu normalniej
    zrobi.

    --
    Best regards,

    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 3. Data: 2003-03-18 13:46:40
    Temat: Odp: Chore wymagania pracodawców
    Od: "Larry" <l...@N...pl>

    Użytkownik "anorax" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > tez być na prowizji czy umowie o dzieło czy zlecenie.przecież to jest
    > śmiechu warte.Poprostu pracodawca coniektórym poprzewracało sie w

    Czy przypadkiem Ty nie masz poprzewracane w glowie? Marzy Ci sie 5000pln
    na raczke, samochod, karnet na fitness i premie? Dobrze, ale po kolei.
    Najpierw zgodz sie na 800zl, zbieraj doswiadczenie i kompletuj staz.
    Potem bedziesz miala karty, by grac dalej o wiecej.

    > Naprawde nieraz wymagania co do oferowania pakietów przez pracodawce
    > sa tragiczne.

    To fakt, ale obecna sytuacja pozwala na to pracodawcom. Kazdy chwyta sie
    pracy
    za byle ochlap. Niedlugo jak zazadasz wynagrodzenia to cie wysmieja, bo
    wszyscy
    beda zasuwac nieodplatnie z nadzieja na angaz.

    > Dlaczego tak jest.jak np człowiek który ukończył szkołe średnia
    > czy studia ma znaleźć normalną prace skoro wszezie potrzebe jest minium
    rok
    > czy dwa lata doświadczenie....

    Dlatego, ze ukonczone studia (a tym bardziej szkola srednia) nie jest dzis
    zadnym
    atutem. I nie wyobrazaj sobie nie wiadomo czego tylko dlatego, ze masz
    papierek
    w reku.

    Larry

  • 4. Data: 2003-03-18 13:53:52
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Użytkownik MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b57745$o1o$...@a...news.tpi.pl...
    > Heya anorax! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

    > Odpowiedz jest jedna IMO: zredukowac bezrobocie, to sie od razu normalniej
    > zrobi.

    Zgadzam sie...Tylko kto zredukuje to bezrobocie bo na pewno nie wejscie do
    Unii...Padnie wiekszosc malych firm, a przy tym czesc srednich...W duzych
    szerza sie przekrety, wielkie odprawy dla prezesow, a dla pracownikow
    grupowe zwolnienia...

    Co do wymagan pracodawcow...Coz smiechu warte rzeczywiscie. Ja znam
    angielski i pare jezykow programowania ale jak przegladam oferty pracy to
    rece opadaja...Czasem sie zastanawiam czy kolejna wymienianka kolejnych
    jezykow programowania, kursow i certyfikatow jest tylko pozorna, zeby
    miejsce na ogloszenie zapelnic. Bo wybaczcie, ale jak jestem w temacie i
    czytam ogloszenie i nie znam nawet polowy skrotow wymienianych w takiej
    ofercie (o znajomosci konkretnych rozwiazan nie mowie) to co to ma byc. Jak
    tego moze sie nauczyc czlowiek, ktory ma miec 25 lat i z 5 lat
    doswiadczenia...

    pozdrawiam,

    Rafal

  • 5. Data: 2003-03-18 14:24:23
    Od: "anorax" <a...@p...fm>

    pewnie wiem to po sobie poprostu Unia nic nieda a Ci co tak za nia leca
    baaaardzo mocno sie zdziwia jak stracą prace i nie tak prędko znajdą nowa.

  • 6. Data: 2003-03-18 14:26:49
    Od: "anorax" <a...@p...fm>

    wiem tylko że ja mam doświadczenie jako informatyk 5 letnie a goście wiedząc
    o tym mając przed oczyma moje certyfikaty z MICROSOFTU i CISCO wyjeźdzają mi
    z 1000zł brutto.Zgodziłbyś sie na to??Bo Ja nie bardoz.Nie chodzi o 5000 zł
    ale o kase która pozwoli mi na oszczędności i życie na normalnym poziomie

  • 7. Data: 2003-03-18 14:27:59
    Od: "joik" <j...@h...pl>

    Witam,
    uwaznie czytam i chce podzielic sie pewna obserwacja. Ogolnie wiadomo, ze
    pracodawcy proponuja coraz nizsze stawki, bo zglaszajacy sie kandydaci, aby
    dostac posade, zgadzaja sie na coraz nizsze wynagrodzenia. Taka tendencja
    doprowadza, ze w koncu zatrudniaja zuczka, ktoremu tez nie pasuja takie
    grosze, ale robi robi i robi i cieszy sie ze robi.
    Ale spojrzcie na stomatologow. Chociaz konkurencja wsrod nich tez jest duza
    (trzeba przyznac ze gabinetow jest naprawde sporo i w duzych miastach i w
    malych miasteczkach rowniez), to ceny uslug sa wysokie. Przeciez logiczne
    wydaje sie, ze oni powinni obnizac ceny i przescigac sie w zdobywaniu
    pacjentow, a jednak nie! Trzymaja sie swojego. Ceny od 60 do xxxx zl !
    Przeciez to duzo! A czy co tydzien, co miesiac chodzi sie do stomatologa?
    Pomyslcie jak czesto odwiedzacie go? Oni trzymaja sie twadro swojego, a
    kazdy z nas przyjal ze trzeba wydac tyle na zeba i nie przyjmuje to za
    standard. Szkoda ze nie nauczona pracodawcow tego samego w przypadku
    hydraulikow, informatykow czy fryzjerow. Gdyby on trzymali sie przyzwoitych,
    proporcjonalnych do swojej pracy wynagrodzen to dzis nei doszloby do tego ze
    ktos zarabia smieszne 500 zl a drugi mu radzi "ciesz sie i zdobywaj
    doswiadczenie! kiedys Ci podwyzsza pensje o 10%! moze nawet jakis bonus
    dostaneisz jak zasluzysz!" ! Szkoda ze trzeba bylo o tym pomyslec kilka lat
    temu, jak rynek zaczynal sie "psuc" :(

    Pozdrawiam :)

    joik

  • 8. Data: 2003-03-18 14:37:13
    Od: "joik" <j...@h...pl>

    ...od razu widac ze ktos rozsadnie i logicznie mysli!!!

    Wiadomo, ze czasy komorki bez limitu i samochodu skonczyly sie, ale zoladek
    i czynsz za mieszkanie pozostal ten sam a moze wiekszy!

    Pozdrawiam :)

    joik

  • 9. Data: 2003-03-18 14:43:17
    Od: "Anna" <a...@w...pl>

> [...]
    > Najpierw zgodz sie na 800zl, zbieraj doswiadczenie i kompletuj staz.
    > Potem bedziesz miala karty, by grac dalej o wiecej.

    Hej hej a czy Ty przypadkiem nie masz zbyt zanizonych ambicji?
    Dlaczego Polacy to jedna z najtańszych sił roboczych na świecie? Odpowiedx:
    Bo nikt nie nauczyła nas cenic swoja prace!!!!!!!!!!!! Osiemset zł to nawet
    nie zapomoga !!!!!!!!!!! Spróbuj za to wyzyc bez pomocy mamuski!

> [...]
    > zadnym
    > atutem. I nie wyobrazaj sobie nie wiadomo czego tylko dlatego, ze masz

    No oczywiście, ze papierek nie wystarczy, ale czy ktos mysli , żeby dac
    szansę? Program absolwent? z 30 miejscami na 1000 chetnych?

    Ania

  • 10. Data: 2003-03-18 14:52:17
    Od: "Larry" <l...@N...wp.pl>

    Użytkownik "joik" <j...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pomyslcie jak czesto odwiedzacie go? Oni trzymaja sie twadro swojego, a
    > kazdy z nas przyjal ze trzeba wydac tyle na zeba i nie przyjmuje to za

    Wszystko prawda. Aby jednak porownanie bylo w pelni adekwatne do sytuacji,
    to musialyby nagle wszytkim przestac psuc sie zeby. Ot, po prostu ludzie
    sporadycznie odwiedzaja denstyste. I co wtedy zaczna robic dentysci?

    Gospodarka staje, poglebia sie recesja, obrot pieniadza maleje, brak inwestycji,
    brak miejsc pracy. A cialo czy zeby leczyc musisz zawsze. Tam koniuktura nigdy
    nie
    ustanie, a wrecz zacznie rosnac.

    Larry