PracaGrupypl.praca.dyskusjeChore wymagania pracodawców › Re: Chore wymagania pracodawców
    From: "Carrie" <c...@w...pf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Chore wymagania pracodawców
    Date: Thu, 20 Mar 2003 17:39:02 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@dlp-gtc-as3-as70.ipartners.pl

    Uzytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisal w wiadomosci
    news:h3pg7v4h3tqatb89rr1rr7v4u2q4vgkkg2@4ax.com...

    > Jest to jak najbardziej wina pracownikow ktorzy nie potrafia sie
    jakos dogadac i
    > zaproponowac stawek minimalnych ponizej ktorych pracy sie nie
    podejma.

    A teraz wyobraz sobie, ze jestes pracodawca. Twoj zysk to dochod firmy
    minus wszystkie koszty, w tym swiadczenia i pensje pracownikow. Na
    prosty rozum im mniej zaplacisz pracownikom za prace warta okreslona
    ilosc pieniedzy, tym wiecej zostanie dla Ciebie. I co zrobisz?
    Wyrzekniesz sie swojej 'pensji', zeby miec drozszych pracownikow? A
    jesli Cie nie stac na drozszych, to co zrobisz? Zatrudnisz tanszych
    czy zamkniesz firme?

    Nie popieram wyzysku pracownikow, ale sytuacja, w ktorej pracodawca
    musialby doplacac do tego, zeby kogos zatrudnic, wydaje mi sie z lekka
    dziwna... Jakby sie nagle wszyscy dogadali, ze nie wezma mniej niz,
    powiedzmy, 2000 zl za jakas tam prace, to przypuszczam, ze wielu
    pracodawcow po prostu nie byloby stac na zatrudnienie tych osob - i
    zagadka: czy bezrobocie od tego by zmalalo?

    Wiem, ze to duze uproszczenie, ale uproszczeniem jest tez zarzut, ze
    _wszyscy_ pracodawcy sa wyzyskiwaczami i ze _wszyscy_ zarabiaja
    wielkie pieniadze, podczas gdy ich pracownicy przymieraja glodem. Znam
    takich, ktorzy naprawde ciezko haruja i po prostu nie stac ich na
    zatrudnienie kogos. Takie realia...

    Pozdrawiam, Carrie