PracaGrupypl.praca.dyskusjeCertyfikaty Microsoftu&Cisco › Re: Certyfikaty Microsoftu&Cisco
    From: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Certyfikaty Microsoftu&Cisco
    Date: Wed, 21 May 2003 17:50:42 +0200

    W wolnej burzy wypowiedzi przedstawionej w
    :bag3pc$vgv$...@a...dialog.net.pl,
    p...@g...pl <s...@g...pl> wyrazil co nastepuje:
    > "S.M" <s...@w...pl> wrote in message
    >>
    > 1. Czy warto?
    > Na pewno warto.
    > Może jeszcze nie w Polsce, ale za granicą tytuły są cenione.
    zalezy ktore - moge chyba mowic o MCSE, w Polsce liczy sie czasami za
    granica juz coraz czesciej malo znaczy poniewaz MCSE jest na peczki

> [...]
    > Są akademie regionalne Cisco
    > no nie wiem co jeszcze.
    > Ale:
    > generalnie te kursy, są po to, żeby pokazać ci czego jeszcze nie
    > umiesz. Pokrywają może 30% tego co jest potrzebne na egzaminie.
    > Podstawa to praktyka i to na pewno nie miesięczna.
    > Kursy są, te autoryzowane, są potwornie drogie. jeżeli masz praktykę
    > to możesz przynajmniej cześć kursów sobie darować.
    > Darmowe przykłady testów znajdziesz w internecie
    > np. www.brainbuzz.com, www.cert21.com, www.examnotes.com
    > do kupienia są książki, polecam szczególnie te training kit

    IMO kursy sa bez sensu - generlanie szkoda na nie czasu, lepiej poswiecic go
    na poszukanie w sieci materialu i zbudowanie sobie malego labu w ktorym
    mozna to przecwiczyc. Naprawde na szkolenia MS szkoda czasu i pieniedzy.

    > 3.Ile to kosztuje?
    > Sporo.
    > Kursy: kilka tysięcy złotych za kurs, te microsoftowe, na pewno nie
    > są warte tej ceny.
    > Materiały z kursów możesz kupić sobie z powodzeniem gdzieś na lewo
    > choćby na allegro, książki zawierają więcej niż to co masz na
    > kursach. Tylko praktykę najlepiej na jakieś małej sieci w firmie
    > ćwiczyć.
    Tudziez na kompach dwoch lub jednym wiekszym z vmware.

    Generlanie koszt to koszt egzaminu czyli 110 USD.
    Ja na zadnym kursie nie bylem a jakos to MCSE zdalem - rozlozone w pewnym
    czasie to nie jest za duzy koszt.

    Co do certyfikatow Cisco to oplaca sie zdecydowanie miec cos powyzej CCNA a
    skorto zajmujesz sie VoIP to moglbys zaczac sie szkolic i certyfikowac w tej
    specjalnosci.

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/