PracaGrupypl.praca.dyskusje › Certyfikaty Microsoftu&Cisco

  • 1. Data: 2003-05-21 13:51:17
    Temat: Certyfikaty Microsoftu&Cisco
    Od: "S.M" <s...@w...pl>

    Czy ktos moglby sie podzielic swoimi doswiadczeniami w zdobywaniu
    certyfikatow Microsoftu i Cisco, jak to najszybciej zdac, ile to kosztuje,
    gdzie sie szkolic, i czy wogole warto.

    Dzieki
    S.M
    gg 1841947

  • 2. Data: 2003-05-21 14:50:30
    Temat: Re: Certyfikaty Microsoftu&Cisco
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "S.M" <s...@w...pl> wrote in message
    > Czy ktos moglby sie podzielic swoimi doswiadczeniami w zdobywaniu
    > certyfikatow Microsoftu i Cisco, jak to najszybciej zdac, ile to kosztuje,
    > gdzie sie szkolic, i czy wogole warto.

    1. Czy warto?
    Na pewno warto.
    Może jeszcze nie w Polsce, ale za granicą tytuły są cenione.

    2. Gdzie się szkolić?
    Są firmy, które robią to zawodowo
    Altkom Akademia
    DC Edukacja
    Laser w Łodzi
    Są akademie regionalne Cisco
    no nie wiem co jeszcze.
    Ale:
    generalnie te kursy, są po to, żeby pokazać ci czego jeszcze nie umiesz.
    Pokrywają może 30% tego co jest potrzebne na egzaminie.
    Podstawa to praktyka i to na pewno nie miesięczna.
    Kursy są, te autoryzowane, są potwornie drogie. jeżeli masz praktykę to
    możesz przynajmniej cześć kursów sobie darować.
    Darmowe przykłady testów znajdziesz w internecie
    np. www.brainbuzz.com, www.cert21.com, www.examnotes.com
    do kupienia są książki, polecam szczególnie te training kit

    3.Ile to kosztuje?
    Sporo.
    Kursy: kilka tysięcy złotych za kurs, te microsoftowe, na pewno nie są warte
    tej ceny.
    Materiały z kursów możesz kupić sobie z powodzeniem gdzieś na lewo choćby na
    allegro, książki zawierają więcej niż to co masz na kursach. Tylko praktykę
    najlepiej na jakieś małej sieci w firmie ćwiczyć.

    Egzaminy: zwykle około 110 USD, czasami microsoft, po zapisaniu się na ich
    newsletter rozsyłam też zaproszenia na darmowe egaminy w wersji beta, jak
    zdasz, zaliczają do puli zdanych egzaminów.
    W Polsce jest kilka firm (np. Altkom, DC Edukacja ), które mają autoryzację
    ośrodków testujących.
    Są dwa takie ośrodki
    VUE http://www.pearsonvue.com/
    i Thomson Prometric www.prometric.com
    ten drugi jest popoluarniejszy w Polsce

    Rejestrować możesz się albo w firmie, albo przez Internet.

  • 3. Data: 2003-05-21 15:29:23
    Od: "S.M" <s...@w...pl>

    Użytkownik "p...@g...pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i Thomson Prometric www.prometric.com
    > ten drugi jest popoluarniejszy w Polsce
    >
    > Rejestrować możesz się albo w firmie, albo przez Internet.

    Dzieki za info.
    Drogo ten interes wychodzi qrcze. Najtanszym kosztem to ile by wynioslo?
    Ja zajmuje sie uslugami VoIP i chcialbym czegos z tego tematu, moze jakies
    sieci
    nie wiem, a tak wogole to trudny jest taki egzamin?

    Pozdro
    S.M

  • 4. Data: 2003-05-21 15:50:42
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    W wolnej burzy wypowiedzi przedstawionej w
    :bag3pc$vgv$...@a...dialog.net.pl,
    p...@g...pl <s...@g...pl> wyrazil co nastepuje:
    > "S.M" <s...@w...pl> wrote in message
    >>
    > 1. Czy warto?
    > Na pewno warto.
    > Może jeszcze nie w Polsce, ale za granicą tytuły są cenione.
    zalezy ktore - moge chyba mowic o MCSE, w Polsce liczy sie czasami za
    granica juz coraz czesciej malo znaczy poniewaz MCSE jest na peczki

> [...]
    > np. www.brainbuzz.com, www.cert21.com, www.examnotes.com
    > do kupienia są książki, polecam szczególnie te training kit

    IMO kursy sa bez sensu - generlanie szkoda na nie czasu, lepiej poswiecic go
    na poszukanie w sieci materialu i zbudowanie sobie malego labu w ktorym
    mozna to przecwiczyc. Naprawde na szkolenia MS szkoda czasu i pieniedzy.

> [...]
    > choćby na allegro, książki zawierają więcej niż to co masz na
    > kursach. Tylko praktykę najlepiej na jakieś małej sieci w firmie
    Tudziez na kompach dwoch lub jednym wiekszym z vmware.

    Generlanie koszt to koszt egzaminu czyli 110 USD.
    Ja na zadnym kursie nie bylem a jakos to MCSE zdalem - rozlozone w pewnym
    czasie to nie jest za duzy koszt.

    Co do certyfikatow Cisco to oplaca sie zdecydowanie miec cos powyzej CCNA a
    skorto zajmujesz sie VoIP to moglbys zaczac sie szkolic i certyfikowac w tej
    specjalnosci.

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/

  • 5. Data: 2003-05-21 18:07:43
    Od: "db501" <d...@t...net>

    Cena jest tutaj.
    http://www.prometric.com/default.htm

    Szkolenie jest drogie, ale sa specjalne ksiazki do certyficatow. Na przyklad
    SYBEX ma dosyc dobre. Jesli myslisz powaznie o karierze w IT to warto. Mozna
    sie duzo nauczyc i przy okazji twoje kompetencje sa udokumentowane.

  • 6. Data: 2003-05-21 22:22:00
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "S.M" <s...@w...pl> writes:

    > Czy ktos moglby sie podzielic swoimi doswiadczeniami w zdobywaniu
    > certyfikatow Microsoftu i Cisco, jak to najszybciej zdac, ile to kosztuje,
    > gdzie sie szkolic, i czy wogole warto.

    hm.. z obserwacji moich (dokonanych w dolinie krzemowej) - certyfikat
    CISCO faktycznie jest ceniony, zwlaszcza tam, gdzie potrzebuaj kogos do
    obslugi produktow cisco ;)

    co do certyfikatow microsoftu - juz nie bardzo. bardziej liczy sie po
    prostu doswiadczenie na danym stanowisku i twoje ewentualne projekty,
    ktormi mozesz sie pochwalic.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 7. Data: 2003-05-22 07:27:07
    Od: "S.M" <s...@w...pl>

> [...]
    > skorto zajmujesz sie VoIP to moglbys zaczac sie szkolic i certyfikowac w

    Cos powyzej tzn? Ogladalem troche stron i powiem ze wszystko to jakies
    strasznie zagmatwane, strasznie duzo tych egzaminow a i koszty spore, ciezko
    sie w tym polapac.

    pozdro
    s.m
    gg 1841947

  • 8. Data: 2003-05-22 08:46:57
    Od: "Mariusz T." <m...@d...usun-to.wp.pl>

    Użytkownik "S.M" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos moglby sie podzielic swoimi doswiadczeniami w zdobywaniu
    > certyfikatow Microsoftu i Cisco, jak to najszybciej zdac, ile to kosztuje,
> [...]
    Warto, jeśli płaci za nie pracodawca (ok 780 zł za egzamin Cisco, 450 za MS,
    ceny ze stron Altkomu), lub jeśli masz jasną perspektywę, że po zdobyciu
    certyfikatów dostaniesz pracę. Zazwyczaj nie jest to oczywiste.

    No i jeśli masz doświadczenie w temacie lub laboratorium, żeby poćwiczyć.
    Kursy zazwyczaj
    można sobie podarować, w Sieci masz mnóstwo darmowych materiałów (chyba że,
    jak wyżej, płaci sponsor).

    Pod adresem http://www.ptun.org.pl/cne jest moja BARDZO stara strona na
    temat CNE. Nie sądziłem, że sam jeszcze kiedyś do niej wrócę, ale niektóre
    informacji nietechniczne jest wciąż przydatne. Szczegóły dotyczące
    aktualnych egzaminów możesz znaleźć na stronach MS, Cisco itd. Ogólnie: MCP,
    CCNA, CCDA to jeden egzamin, potem można robić MCSE - to chyba kolejne 5-6
    lub CCNP, CCDP - jeszcze 4 (lub 2 ale w cenie 3). Po CCNP są specjalizacje,
    m. in. Voice. Aha, no i można jeszcze zrobić CCIE - tylko 2 egzaminy bez
    żadnych wymagań wstępnych, w tym jeden całodniowy praktyczny w labie w
    Brukseli i wszyscy patrzę na Ciebie jak na sieciowego boga...

    Jakbyś miał pytania, wal na grupę.

    --
    Pzdr/Mariusz, obecnie CCNP, MCSE, CNE, za chwilę zdaję CCDA

  • 9. Data: 2003-05-22 10:24:02
    Od: "m...@t...pl" <m...@t...pl>

    Użytkownik Mariusz T. napisał:

    > --
    > Pzdr/Mariusz, obecnie CCNP, MCSE, CNE, za chwilę zdaję CCDA

    A masz juz certyfikat CCCP? ;-)

    a przy okazji widziales juz to?
    http://www1.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
    ?f=34&w=6116658&a=6116658&v=2&strona=0

    pzdr pingu

  • 10. Data: 2003-05-22 10:44:05
    Od: "S.M" <s...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jakbyś miał pytania, wal na grupę.
    >
    > --
    > Pzdr/Mariusz, obecnie CCNP, MCSE, CNE, za chwilę zdaję CCDA

    Widze ze kolega obeznany w temacie :) Mozesz mi doradzic od czego zaczac i
    jakie egzaminy
    wybierac (tak jak pisalem chcialbym isc w kierunku VoIPa czyli pewnie z
    CISCO trzeba bedzie walczyc) bo ja gine juz w lawinie tego wszystkiego...

    Pozdro
    S.M
    gg 1841947