PracaGrupypl.praca.dyskusjeCertyfikaty Microsoftu&Cisco › Re: Certyfikaty Microsoftu&Cisco
    From: "p...@g...pl" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Certyfikaty Microsoftu&Cisco
    Date: Wed, 21 May 2003 16:50:30 +0200

    "S.M" <s...@w...pl> wrote in message
    news:bag01e$hpb$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy ktos moglby sie podzielic swoimi doswiadczeniami w zdobywaniu
    > certyfikatow Microsoftu i Cisco, jak to najszybciej zdac, ile to kosztuje,
    > gdzie sie szkolic, i czy wogole warto.

    1. Czy warto?
    Na pewno warto.
    Może jeszcze nie w Polsce, ale za granicą tytuły są cenione.

    2. Gdzie się szkolić?
    Są firmy, które robią to zawodowo
    Altkom Akademia
    DC Edukacja
    Laser w Łodzi
    Są akademie regionalne Cisco
    no nie wiem co jeszcze.
    Ale:
    generalnie te kursy, są po to, żeby pokazać ci czego jeszcze nie umiesz.
    Pokrywają może 30% tego co jest potrzebne na egzaminie.
    Podstawa to praktyka i to na pewno nie miesięczna.
    Kursy są, te autoryzowane, są potwornie drogie. jeżeli masz praktykę to
    możesz przynajmniej cześć kursów sobie darować.
    Darmowe przykłady testów znajdziesz w internecie
    np. www.brainbuzz.com, www.cert21.com, www.examnotes.com
    do kupienia są książki, polecam szczególnie te training kit

    3.Ile to kosztuje?
    Sporo.
    Kursy: kilka tysięcy złotych za kurs, te microsoftowe, na pewno nie są warte
    tej ceny.
    Materiały z kursów możesz kupić sobie z powodzeniem gdzieś na lewo choćby na
    allegro, książki zawierają więcej niż to co masz na kursach. Tylko praktykę
    najlepiej na jakieś małej sieci w firmie ćwiczyć.

    Egzaminy: zwykle około 110 USD, czasami microsoft, po zapisaniu się na ich
    newsletter rozsyłam też zaproszenia na darmowe egaminy w wersji beta, jak
    zdasz, zaliczają do puli zdanych egzaminów.
    W Polsce jest kilka firm (np. Altkom, DC Edukacja ), które mają autoryzację
    ośrodków testujących.
    Są dwa takie ośrodki
    VUE http://www.pearsonvue.com/
    i Thomson Prometric www.prometric.com
    ten drugi jest popoluarniejszy w Polsce

    Rejestrować możesz się albo w firmie, albo przez Internet.