PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV z podpisem - dziwne czy normalne ? › Re: CV z podpisem - dziwne czy normalne ?
  • Data: 2004-03-13 23:06:16
    Temat: Re: CV z podpisem - dziwne czy normalne ?
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pe.Ka; <c2p908$hcl$2@opal.futuro.pl> :

    > Biorąc pod uwagę fakt, że podpis elektroniczny w Polsce praktycznie nie
    > funkcjonuje jak mam rozumieć fakt że ogromna większość ogłoszeń
    > szczególnie z sektora IT zawiera formułkę: "LM+CV proszę przesłać na
    > adres userid(at)domena.pl ... w treści dołączyć oświadczenie...".
    > Czy te ogłoszenia to pic na wodę ? Bo wg tego co piszesz wszystkie maile
    > powinny być od razu bez otwierania wywalane do kosza przez reguły mailera.

    Może nie kombinuję, ale się zagalopowałem. ;) Co prawda art. 7 ust. 5
    ustawy o ochronie danych osobowych stanowi:

    5) zgodzie osoby, której dane dotyczą – rozumie się przez to
    oświadczenie woli,
    którego treścią jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych tego, kto
    składa oświadczenie; zgoda nie może być domniemana lub dorozumiana z
    oświadczenia woli o innej treści.

    Art. 27.
    1. Zabrania się przetwarzania danych ujawniających pochodzenie rasowe
    lub etniczne,
    poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne,
    przynależność
    wyznaniową, partyjną lub związkową, jak również danych o stanie zdrowia,
    kodzie
    genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym oraz danych dotyczących
    skazań,
    orzeczeń o ukaraniu i mandatów karnych, a także innych orzeczeń wydanych
    w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.
    2. Przetwarzanie danych, o których mowa w ust. 1, jest jednak
    dopuszczalne, jeżeli:
    1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę na piśmie, chyba że
    chodzi o
    usunięcie dotyczących jej danych,

    ale art. 27 [zacytowany powyżej] ust. 1 wyraźnie wyodrębnia podkategorię
    o zaostrzonych rygorach uzyskania zgody [ust. 2], co jak rozumiem
    oznacza, że zgoda na przetwarzanie "normalnych" danych osobowych [CV]
    musi być wyrażona wprost [czyli formułka], ale zgodnie z KC art 60
    "przez każde zachowanie się tej osoby, które
    ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie
    tej woli w postaci elektronicznej.

    Czyli mówiąc krótko - odpowiadając na jedną "przesadę", sam z nikłą
    znajomością prawa, wpadłem w drugą ["przesadę"].
    Musiałem przesadzić, żeby zobaczyć gdzie leży problem - problem tkwi w
    tym, że to, czy podpisane będą wszystkie linijki cv wysłanego
    _elektronicznie_ , sama formułka, czy nie będzie żadnego podpisu [ale
    będzie formułka] nie mają żadnego znaczenia - co prawda oświadczenie
    woli można "wyrazić" elektronicznie, ale już samego podpisu nie [poza
    podpisem cyfrowym], więc uzależnianie przyjęcia aplikacji, oznaczonej
    imieniem i nazwiskiem wysyłającego, od bezwartościowego podpisu jest
    szczytem idiotyzmu.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)